Cum s-a lucrat pe şantierul autostrăzii Deva – Lugoj în ultimul an

Loturile III şi IV ale viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj se află în lucru de aproape un an, iar estimările optimiste privind terminarea proiectului mai devreme de luna mai a anului 2016, când a fost prevăzută potrivit contractului, nu mai au susţinere.

autosCompania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat Prefectura Hunedoarei că în prezent, la aproape un an de la începerea lucrărilor pe tronsonul IV al viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, constructorii au finalizat un sfert din proiect. Pe tronsonul al treilea, gradul de finalizare este sub cinci la sută.

Pe lotul IV al viitoarei autostrăzi, între Şoimuş şi Gurasada, asfaltul a fost turnat pe cinci kilometri, însă în alte zone nu s-a lucrat deloc. „Lucrări executate sunt: terasamente (5,3 kilometri), strat de formă (5,3 kilometri), strat de fundaţie (5,3 kilometri), strat de bază (5 kilometri), infrastructuri lucrări de artă (pod peste Valea Bătrână, pod Bozu, pasaje peste drumuri judeţene, comunale, podeţe)”, a informat CNADNR. Construcţia tronsonului IV al autostrăzii Deva – Lugoj se află într-un stadiu mai avansat în zonele Brănişca şi Ilia, unde au fost turnat asfaltul pe porţiuni de câte unu – doi kilometri.

Tronsonul patru al autostrăzii Deva – Lugoj se află în lucru din primăvara anului 2014, iar termenul de finalizare a proiectului a fost stabilit pentru luna mai a anului viitor. Licitaţia de atribuire a lucrărilor de proiectare şi execuţie a tronsonului de 22,1 kilometri a fost câştigată de asocierea de firme Tehnostrade şi Spedition UMB. Valoarea contractului semnat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi constructori este de 419,4 milioane de lei (95,3 milioane de euro), fără TVA, potrivit CNANDR.

Întîrzieri mari pe lotul III

autostrada noiembrie 2014 (6)Deşi au început cu doar câteva săptămâni mai târziu, lucrările pe lotul al treilea al autostrăzii Deva – Lugoj au ajuns la un grad de finalizare de doar patru la sută. “Lucrări executate sunt: terasamente (curăţire teren, decopertare teren vegetal, sectoare experimentale, drum tehnologic, descărcare situri arheologice, execuţie rambleu), infrastructuri lucrări de artă (fundaţii podeţe, fundaţii structuri casetate)”, a informat CNADNR. Pe lotul al treilea al autostrăzii Deva – Lugoj se lucrează mai intens în zona localităţii Dobra, unde va fi construit un nod rutier şi un pod de trecere peste râul Mureş şi peste magistrala de cale ferată. Contractul de proiectare şi de execuţie al tronsonului de autostradă care se va întinde între Gurasada şi Holdea, pe 21,2 kilometri, a fost atribuit asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA. Iniţial valoarea proiectului a fost estimată la peste un miliard de lei, dar în urma licitaţiilor, potrivit CNADNR, costul estimat al investiţiei s-a redus la 580 de milioane de lei, fără TVA.

978x0Potrivit contractului dintre CNADNR şi constructori autostrada Deva – Lugoj (loturile II (judeţul Timiş), III şi IV (judeţul Hunedoara şi judeţul Timiş) are ca termen de finalizare luna mai a anului 2016. Primul tronson al autostrăzii în lungime totală de 100 de kilometri a fost dat în folosinţă parţial în decembrie 2013.