Alarmant! Firma de transport îşi retrage maşinile de pe traseu!

Sătui de şicanele din trafic, de „piraţii” din transporturi, respectiv taxiurile care circulă în regim de maxi taxi,  reprezentanţii firmei de transport local şi interorăşenesc, ZMK, este decisă să îşi retragă maşinile de pe traseu. Măsura afectează atât elevii, cât şi navetiştii. oxford - mercedes-sprinter 2

Situaţia a escaladat zilele trecute, când un inspector de la ITM, însoţit de jandarmi, a dat iama în microbuzele care operează în regim de maxi – taxi şi a bulversat întreaga circualţie, chiar dacă era o oră de vârf, când copiii ieşeau de la şcoală. Acesta a oprit maşinile în trafic, a dat jos pasagerii din microbuze în timp ce oamenii îngheşau în staţii, totul într-o reală demonstraţie de forţă, care a paralizat transportul în comun! De precizat cp inspectorul de muncă s-ar afla în conflict de interese pentru că se află în proces cu reprezentanţii firmei transportatoare tot pentru o acţiune similară din luna iunie. Marga Szabo, administratorul ZMK, spune că problemele reclamate de ei trenează de ani de zile şi nimeni nu a luat până acum vreo măsură concretă.  „Este o problemă de care am tot vorbit cam în ultimii 15 ani. Sunt o mulţime de adrese, de sesizări, efectiv am obosit. Nu este posibil să se întâmple aşa ceva. Nu suntem traficanţi, nu suntem terorişti. Suntem pe locul I la nivel de judeţ ca rezultate financiare. Este a doua oară în doar câteva luni când efectiv s-a blocat transportul în Valea Jiului”, a declarat administratorul ZMK imediat după ce a decis să-şi scoată maşinile de pe traseu în semn de protest faţă de modul în care au fost trataţi, dar şi pentru că autorităţile nu îşi fac treaba. ZMK asigură transportul nu numai pe traseele din Valea Jiului, ci şi pe ruta Petroşani – Deva şi retur, fiind firma care a câştigat licenţa de traseu. Reprezentanţii ZMK au precizat că, pentru un transport modern, civilizat,  s-au cumpărat în leasing maşini noi, care să corespundă normelor europene, s-au făcut importante investiţii inclusiv în resursele umane, însă toate acestea vor fi lăsate acum, la spate. „Am obosit, m-am săturat. Mă opresc de luni. Încep cu o porţiune de traseu, apoi voi continua peste tot (…) Nu am cum să răzbesc. Pentru ce să mă lupt?! Nu mai pot merge într-o luptă care durează de atîţia ani. O să depun licenţa”, a mai spus adminsitratorul firmei de transport.
Sunt surse care spun că, pentru început vor fi scoase de pe traseu microbuzele de pe Petrila, Petroşani, pentru ca, în final, să fie retrase toate maxi – taxi-urile.
 
Ce spune Consiliul Judeţean
 
De precizat că, de ani de zile, există suspiciunea că sunt favorizaţi piraţii din transport, respectiv taximetrele care circulă ilegal în regim de maxi – taxi, în timp ce organe abilitate închid ochii sau, mai grav, chiar pun umărul să-i ajute pe aceştia din urmă. O problemă cunoscută şi de oficialii Consiliului Judeţean Hunedoara, instituţie căreia i s-a sesizat problema care a acordat licenţele şi care a fost înştiinţată de administratorul ZMK despre decizia luată. „Le-am trimis o adresă prin care le-am atras atenţia că au obligaţia să respecte legislaţia în vigoare şi că sunt obligaţi să continue încă 60 de zile. La fel de adevărat este, însă, că problema cu care se confruntă este una reală şi îngrijorătoare –respectiv cea a taxiurilor care le fură din clienţi – pe care ne-au semnalat-o în repetate rânduri atât nouă, cât şi altor organe abilitate”, a declarat Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara. David spune că a trimis sesizarea mai departe, spre competentă soluţionare, şi este de părere că pirateria din transporturi ar putea fi rezolvată şi printr-o decizie unanimă a administraţiilor publice din Valea Jiului, prin reducerea numărului de licenţe de taxi.
Sesizări au fost depuse şi la administraţiile publice locale şi zilele viitoare vor avea loc discuţii între părţi, spun sursele noastre.
[slideshow_deploy id=’17454′]