Drumul fantomă din Valea Jiului

Drumul care ar trebui să facă legătura dintre Valea Jiului și Oltenia, pe la Herculane, este asemuit cu un drum fantomă. Vicepremierul României, Vasile Dîncu, susține că trebuie identificate sursele de finanțare pentru continuarea acestei investiții.

02-dn-66a

“Problema acestui proiect este una care ține de modul în care reușim să ne armonizăm noi, societatea civilă, cu guvernul. În momentul acesta  există o ruptură, iar dinamica politică se bazează pe această ruptură între societatea civilă șI cea politică. Acets proiect a fost contestat, a fost blocat din partea societății civile care a făcut presiuni la Bruxelles, este un proiect integrat care ține de mai multe ministere. S-a pierdut procesul de către ONG, dar când s-a termina acesta nu mai sunt bani. Încercăm să vedem cum putem să reintroducem proiectul pe POIM sau pe fondurile europene sau bugetare. Toată lumea știe de drumul acesta, a devenit drumul fantomă, drumul vedetă”,  a declarat Vasile Dîncu, vicepremierul României.

Finalizarea lucrărilor la drumul național care ar face legătura între Valea Jiului și Oltenia, pe la Herculane ar mai avea nevoie de circa 58 de milioane de euro. De aproape 20 de ani se încearcã realizarea legãturii între Valea Jiului si Herculane. În anul 1999 drumul forestier a fost încadrat în categoria drumurilor nationale. Pe vremea când Traian Bãsescu era ministrul Transporturilor au început lucrãrile.  Au fost construiti circa 20 de kilometri, din Uricani pânã în Câmpusel. Odatã construit, DN66A ar face legãtura cu localitatea Cerna Sat din judetul Gorj, aflatã la doar 42 de kilometri de Bãile Herculane, pe un drum prost, dar care trebuie doar reabilitat, nu construit de la zero, cu toate avizele aferente.

 

[slideshow_deploy id=’24093′]