Proiect de mediere între administrație și cetățean

Proiectul inițiat de Institutul pentru Politici Publice (IPP), Asociaţia Municipiilor din România (AMR), Asociaţia Pro Medierea (APM) şi Asociaţia Profesională a Mediatorilor din România (APMR), vine ca urmare a numărului în creştere al litigiilor dintre autorităţile locale şi cetățeni.

O statistică dată publicității de inițiatorii proiectului arată și una dintre municipalitățile hunedorene în topul acțiunilor aflate pe rolul instanțelor de judecată. Astfel, la sfârşitul anului 2016, municipalitatea Deva avea pe rol 108 litigii, procese care generează cheltuieli ridicate. Proiectul INFO – MEDIERE – relaţie eficientă administraţie – cetăţean oferă alternativa amiabilă şi accesibilă a medierii în soluţionarea litigiilor.

Proiectul răspunde inclusiv prevederilor Planului de Acţiune privind Strategia pentru Dezvoltarea Sistemului Judiciar 2015 – 2020 cu privire la „degrevarea instanţelor şi parchetelor prin promovarea, în continuare, a medierii prin informarea publicului şi magistraţilor asupra utilizării medierii şi acţiuni de formare a practicienilor”, arată Institutul pentru Politici Publice.

[slideshow_deploy id=’57197′]



(Următoarea știre) »