Anchetă finalizată în cazul accidentului de la Deva

În iulie 2014 un avion de mici dimensiuni avea să fie avariat în urma unei aterizări forțate pe  un teren cu lucernă din Deva. Pilotul a scăpat teafăr deși avionul a lovit un copac înainte de a ajunge la sol în urma aterizării forțate.
 
La patru ani de zile de la demararea investigației incidentului în urma căruia un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit  la Deva, anchetatorii au ajuns la o concluzie privind cauzele accidentului. Astfel, specialiștii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) au concluzionat că oprirea bruscă a motorului avionului tip Tecnam P2004 Bravo a dus la prăbușire. Accidentul a avut loc în 6 iulie 2014, la Aeroclubul Teritorial „Constantin Manolache” din Deva, iar pilotul avea intenţia de a efectua un zbor particular în zona aerodromului. „Pilotul a luat decizia efectuării unei aterizări de urgenţă pe un teren cultivat cu lucernă. Acesta a pus aeronava în picaj, efectuând un viraj strâns la dreapta, cu o pantă accentuată pentru menţinerea vitezei, timp în care aeronava a pierdut înălţime, ajungând la aproximativ 16 de metri deasupra solului. La ieşirea din viraj aeronava a lovit cu jamba de bot vârful unui copac aflat pe traiectorie. La aterizare, aeronava a luat contact cu solul pe trenul principal, iar după un rulaj scurt, în momentul în care jamba de bot a luat contact cu solul, aceasta s-a rupt, iar aeronava a capotat”, arată raportul CIAS. Pilotul de 47 de ani, aflat la manșa avionului de mici dimensiuni, a scăpat ca prin minune cu doar câteva zgârieturi și nu a avut nevoie de îngrjiri medicale. Motorul aeronavei a fost expertizat la sediul Franz Aircraft Engines, atelier autorizat EASA Part 145 de o comisie de specialiști. Aceștia au inspectat sistemul de alimentare al motorului și au constatat că aeronava nu era dotată cu o pompă electrică de alimentare, așa cum recomandă producătorul motorului Rotax. Pilotul avea licența validă pentru a conduce aeronave ultraușoare însă avionul nu era omologat.