Hunedoara încetează a mai fi ”municipiul de la capătul drumului”

Consiliul județean Hunedoara lansează o investiție ce privește modernizarea șoselei ce leagă municipiul de pe Cerna de Drumul European E79 , la Călan, și mai apoi de Autostrada A1

Municipiul Hunedoara va beneficia de o conexiune rutieră modernizată spre Călan care, în pereche cu cea deja existentă spre reședința de județ, îi va asigura orașului o interconectare rutieră mai eficientă cu cele două drumuri naționale (DN 7 și DN 66) și cu Autostrada A1.

Reprezentanții Consiliului Județean Hunedoara, în calitate de Lider de Proiect, împreună cu partenerul reprezentat de Primăria Hunedoara, au semnat,  astăzi, 02 octombrie 2018, contractul de proiectare și execuție a obiectivului de investiții  ”Modernizare DJ 687, Sântuhalm – Hunedoara – Călan (km 13+050 – km 22+791)” cu asocierea formată din SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL.

„Drumul acesta deschide o perspectivă extraordinară municipiului Hunedoara. Drumul deschide perspectiva apropierii de autostrada care merge la București, de coridorul Nădlac – București și deschide o perspectivă a tot ceea ce înseamnă Valea Jiului și cealaltă variantă spre București. Ca orice investiție în infrastructură, lucrurile sunt favorabile celorlalte priorități pe care le avem cu toții, respectiv dezvoltare economică și, nu în ultimul rând, dezvoltarea turismului în județul Hunedoara. Cu atât mai mult, reprezintă o deschidere spre Hațeg, aici există și un proiect pentru drumurile turistice din toată Țara Hațegului, proiect care, la fel, are o legătură cu drumul acesta, Este vorba de un proiect de 166 km”, a declarat președintele Consiliului Județean Hunedoara, Mircea Flaviu Bobora, la festivitatea de semnare a contractului de proiectare și execuție.

Primarul Municipiului Hunedoara, Dan Bobouțanu a adăugat că ”este un proiect foarte important pentru municipiul Hunedoara, pentru că avem o altă perspectivă asupra accesului la autostradă. Dacă până acum dispuneam doar de drumul Hunedoara – Sântuhalm – Simeria, de acum vom putea discuta de o altă variantă. Cred că important ar fi ca lucrările să înceapă cât mai repede de aici, din Hunedoara, pe drumul către Călan și să gestionăm împreună această lucrare, astfel încât să nu creăm un disconfort major cetățenilor”.

Prezent la eveniment a fost și Filip Adrian Iovănesc, primarul orașului Călan, care a declarat următoarele: ”Mă bucur de această investiție, pentru că este legată direct de orașul Călan. Vreau să îi felicit pe cei de la Consiliul Județean. Dacă domnul președinte Mircea Flaviu Bobora și domnul primar Dan Bobouțanu subliniau importanța acestei căi de comunicații în perspectiva dezvoltării economice și turistice, eu aș vrea să adaug o singură chestiune: modernizarea infrastructurii nu ne asigură doar dezvoltare și o fluență mai mare și mai comodă a traficului; modernizarea infrastructurii rutiere cred că, în primul rând, trebuie să se adreseze unei chestiuni extrem de importante pentru țara noastră, și anume: salvarea de vieți. Cu sinceritate îi felicit pe semnatarii contractului de astăzi, pentru că pentru noi, orașul Călan, este foarte importantă relația cu municipiul Hunedoara, în ideea că beneficiază cetățenii orașului Călan de asistență medicală asigurată de spitalul municipal din Hunedoara, iar traficul se va desfășura în condiții de siguranță și  acest lucru nu poate decât să îmbunătățească condițiile de viață”.

De unde vin fondurile

Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional  2014 – 2020, Axa prioritară 6 – „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională”, Prioritatea de investiții 6.1 „Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN -T, inclusiv a nodurilor multimodale”.

Parapeți, rigole, bandă de urcare pentru trafic greu

Modernizarea DJ 687, între Hunedoara și Călan, este proiectată pe o lungime de 9,7 km de carosabil. Conform proiectului, pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lățime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porțiunii de drum, lățimea părții carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulație, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare și acostamente de 0,75 de metru fiecare. Se vor construi de asemnea șanțuri pereate cu beton, drenuri și rigole carosabile ranforsate pentru asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului în caz de precipitații. Investiția prevede construcția a șase podețe dalate, iar pentru siguranța traficului, în porțiunile de risc se vor realiza ziduri de sprijin și parapeți. Nu în ultimul rând, pasajul peste calea ferată Simeria-Petroșani va fi reabilitat. Pe o porțiune de 3,4 kilometri, șoseaua va dispune și de trotuare.

Investiție de peste 35 de milioane de lei

Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care  aport din partea UE – 28,22 milioane de lei, 2% contribuția Consiliului Județean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanțare din bugetul Consiliului Județean Hunedoara – 3,13 milioane lei, pentru construirea podului peste calea ferată.

Durata de execuție a lucrării este de 23 de luni, la care se adaugă o perioadă de trei luni necesară proiectării.

Biroul de presă

[slideshow_deploy id=’18375′]



« (Știre anterioară)