A apărut stația de încărcare ultrarapidă: Asigură unei maşini electrice necesarul pentru 400 de kilometri autonomie în doar opt minute

Unul dintre exemplele prezentate de asociaţia industriei eoliene din Europa, Wind Europe, cu scopul de a ilustra avansul mobilităţii electrice, este o staţie de încărcare ultrarapidă, care asigură unei maşini electrice necesarul pentru 400 de kilometri autonomie în doar opt minute.

Să încarci maşina electrică la fel de rapid cum faci plinul la maşina cu motor diesel sau pe benzină? Acum se poate, potrivit unei prezentări din raportul Wind Europe. Compania germană Enercon, una dintre cele mai mari din sectorul energiei regenerabile, deja produce E Charger 600, o staţie de încărcare ultrarapidă a maşinilor electrice.

În varianta ideală, ea asigură încărcarea unui autoturism electric de ultimpă generaţie în opt minute, pentru o autonomie de 400 de kilometri. Staţia are patru “prize”, fiecare cu o putere maximă de 350 kW, ceea ce practic o face să funcţioneze aproape ca o benzinărie clasică, prin faptul că asigură spaţiu de alimentare practic tot timpul, iar autonomia maşinii ajunge la valori apropiate faţă de cele ale vehiculelor clasice.

Enercon a instalat prima astfel de staţie în Germania în luna martie, şi planurile companiei vizau instalarea a 30 de staţii în acest an.

“Astfel de inovații sunt esențiale pentru introducerea e-mobilității la scară largă şi permit maşinilor alimentate cu energie electrică din baterii să fie prima opţiune pentru şoferi pentru că pot fi folosite şi pe distanţe lungi. Principala provocare pentru electrificarea transportuilor este integrarea infrastructutii de staţii puternice de încărcare în reţeaua existentă. Noile soluţii de încărcare permit reţelei să rămână în echilibru şi pot contribui la stabilitatea reţelei furnizând energie reactivă atunci când este nevoie de ea. Este un factor important pentru extinderea infrastructurii de încărcare rapidă a vehiculelor electrice. Cu astfel de inovaţii, industria eoliană dezvoltă din ce în ce mai multe soluţii dincolo de business-ul ei de bază, accelerând astfel integrarea energiei obţinute din vânt ca piesă principală într-un sistem energetic fără emisii de carbon”, se arată în prezentarea Wind Europe.

Amintim că una dintre ţintele Comisiei Europene este o economie cu emisii de carbon zero la orizontul anului 2050, iar unul dintre obiectivele Acordului de la Paris este ca 51% din tot transportul la nivel european să fie electric, în condiţiile în care azi procentul este de doar 1%.

Economica.net