Logoul de promovare turistică al Uricaniului a devenit Marcă Înregistrată

Sigla și logoul realizat de administrația locală din orașul Uricani și Centrul pentru Informare și promovare Turistică al orașului Uricani au devenit ”Marcă Înregistrată”, după ce autoritățile de la Uricani au decis să înscrie aceste elemente la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).

Astfel, din 25 mai 2019, Primăria Uricani deține în proprietate marca logoului de promovare turistică ”Uricani-Oraș poartă de intrare în Parcul Național Retezat”, precum și sigla aferentă acesteia. Pe siglă sunt reprezentate grafic un munte, un cerb carpatin și un șoim în zbor, pe fundalul unei steag tricolor stilizat. Sigla cuprinde totodată și textul ”Uricani-Oraș poartă de intrare în Parcul Național Retezat”.

Potrivit primarului orașului Uricani, demersurile pentru înregistrarea la OSIM a acestor elemente de grafică și logo au început încă de la finalul anului 2018, iar la finalul lunii mai a fost publicată și decizia de înregistrare a mărcii cu numărul 161028. Odată cu înregistrarea la OSIM a mărcii ”Uricani-Oraș poartă de intrare în Parcul Național Retezat”, aceasta poate fi utilizată doar cu acordul titularului acesteia, respectiv UAT Uricani.

”După cum știți, orașul Uricani a început demersurile pentru declararea localității ca stațiune turistică de interes local. În seria acestor demersuri, am inițiat și procedura de înregistrare a logoului și siglei de promovare turistică a orașului nostru care este, atât la propriu, cât și la figurat, o poartă de intrare în Munții Retezat. Demersurile noastre continuă și sperăm să finalizăm cât de curând dosarul pe care îl vom depune la Ministerul Turismului pentru a obține acest statut de oraș stațiune turistică pentru Uricani, fapt care ne va permite să avem acces inclusiv la resurse bugetare naționale și europene pentru dezvoltarea turismului”, a declarat primarul Dănuț Buhăescu.