Dascăli hunedoreni în componența Comitetului Profesorilor Școlii Generației Unificate

Școala Generației Unificate este un proiect finanțat de Excelenta Sa Șeicul Mohammed Bin Zayed Al Nahyan, Președinte al U.A.E., Conducător al Abu Dhabi și Comandantul Suprem al Forțelor Armate al Emiratelor Arabe Unite, dezvoltat în cadrul Special Olympics International. În cadrul acestui proiect, Special Olympics încurajează incluziunea socială și implicarea activă a elevilor și profesorilor din școlile din România, aducând sportul și beneficiile acestuia mai aproape viața comunității, cu și pentru persoanele cu dizabilități intelectuale.

Începând cu luna iunie a acestui an, Școala Generației Unificate are și un  Comitet al Profesorilor Școlii Generației Unificate. Comitetul, format din 8 profesori, are un rol consultativ pe lângă echipa Special Olympics România și se asigură că organizația implementează cu succes activități din sfera educațională. Din rândul acestor dascăli fac parte și doi apreciați profesori din județul Hunedoara. Este vorba despre prof. Ramona Gabriela Asan – profesor de psihopedagogie specială la Școala gimnazială ”I.G. Duca” din Petroșani și prof. Marin Florin Ilieș – Viceguvernator al Districtului Lions 124 România, profesor de chimie și director al Colegiului Național ”Decebal” din Deva.

Prof. Marin Florin Ilieș arată că parteneriatul strategic dintre Districtul Lions 124 Romania şi Fundaţia Special Olympics România, a început încă din anul 2018.  ”Comisia Lions Quest a districtului nostru gestionează acest parteneriat în România, cunoscut sub numele de „Misiune: incluziune”.  Adaptăm activităţile de învăţare socio-emoţională şi creăm programe pentru a sprijini acceptarea persoanelor cu dizabilități intelectuale în comunitățile lor. Atât membrii Lions, Leos, cât și sportivii Special Olympics îşi formează şi îşi îmbunătăţesc abilitățile socio-emoţionale și învață valoarea acceptării și a incluziunii. Obiectivele sportului unificat pot fi realizate numai dacă programul Lions Quest este implementat cu succes”, spune prof. Marin Florin Ilieș.

În opinia prof. Gabriela Ramona Asan, educația pentru incluziune este, de departe, un deziderat și o necesitate a zilelor noastre. ”Intoleranța, discriminarea și excluziunea socială duc, așa cum s-a văzut de-a lungul istoriei, la războaie, la distrugere, la suferință. Acceptarea frumuseții diversității, toleranța și iubirea față de aproapele nostru creează armonie, pace și duce la dezvoltarea comunităților. Importanța programelor de incluziune socială este de netăgăduit, tocmai de aceea acestea trebuie aplicate la toate nivelurile, prin colaborarea între toate instituțiile care au expertiză în acest domeniu, pentru că, nu-i așa: Numai împreună putem crește o comunitate incluzivă!”, spune prof. Gabriela Ramona Asan.

Alături de cei doi dascăli hunedoreni, din Comitetul Profesorilor din Școala Generației Unificate mai fac parte profesorii: Gabriela Enikő Papp (din Tg. Mureș), Cătălina Mîrșiu (din Galați), Mirela Gianina Radu (din Galați), Aliz Bakó (din Tg. Mureș)Ramona Maricela Liță (din Roman) și Constanța Rădulescu (din București).

De curând, Comitetul s-a întrunit on-line și au avut loc discuţii despre importanța programelor care promovează incluziunea, dar și despre strategii de menținere a profesorilor deja implicați în program.