Curs de fotografie pentru elevi, în cadrul proiectului PNRAS, la Liceul Tehnologic RETEZAT Uricani

Activitățile din cadrul proiectului PNRAS 2 – „Prevenirea și reducerea abandonului școlar” (Cod proiect: F-PNRAS-2-2023-0009) continuă la Liceul Tehnologic RETEZAT Uricani, printr-o inițiativă aparte și extrem de apreciată de elevi: cursul de fotografie.

📸 Cursul de fotografie face parte din Activitatea II-1 – Competențe digitale și cursuri de fotografie și le oferă elevilor o experiență practică, creativă și formativă, care îi ajută să își descopere și să își dezvolte noi abilități.

Timp de mai multe sesiuni, elevii învață:

  • bazele artei fotografice: compoziție, lumină, unghi, contrast, încadrare;

  • tehnici de fotografiere cu aparate foto digitale și dispozitive mobile;

  • editare de bază și îmbunătățirea imaginilor folosind aplicații și platforme digitale;

  • exprimarea prin imagine, ca formă de comunicare vizuală în era digitală.

📷 Cursul are un puternic caracter inclusiv și motivațional, oferindu-le tuturor elevilor, indiferent de nivelul academic, șansa de a lucra în echipă, de a se exprima artistic și de a-și construi încrederea în propriile idei și perspective.

💻 În paralel cu partea practică, cursul este integrat într-un program mai larg de formare în competențe digitale, în cadrul căruia elevii învață să utilizeze:

  • platforme educaționale,

  • instrumente de colaborare online,

  • aplicații utile pentru învățare și evaluare.

🟡 Proiectul este finanțat de către Ministerul Educației, prin Componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Scopul său este de a reduce abandonul școlar, de a motiva elevii să participe la Evaluarea Națională și de a le oferi competențele necesare pentru a-și continua studiile cu încredere.

Prin astfel de activități, Liceul Tehnologic RETEZAT Uricani le oferă elevilor nu doar cunoștințe teoretice, ci și experiențe practice relevante, menite să le consolideze încrederea, motivația și dorința de a-și construi un viitor prin educație.