Vicepreşedintele CJ Hunedoara despre investiţia din Aeroport: „Neglijenţă crasă”!

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Bobora, anunţă măsuri în ceea ce priveşte investiţia în reţeaua de canalizare din Cartierul Aeroport, asta după ce o echipă a administraţiei publice judeţene a fost în Valea Jiului pentru a vedea care este situaţia.
 a2
Mircea Bobora ne-a declarat, vineri, că la această orp are loc o analiză, în urma căreia vor fi luate măsuri, pentru că, în acest caz vorbim despre „o neglijenţă crasă”. „Fac o analiză cu Serviciul Tehnic şi o să luăm decizii, pentru că acolo a fost neglijenţă crasă în modul în care s-a făcut investiţia.Veţi vedea, pentru fiecare situaţie de genul acesta, măsuri care vor fi transmise în cel mai transparent mod”, a declarat vicepreşdintele CJ Hunedoara.
Între timp, după vizita oficialilor consiliului judeţean, cei care au realizat lucrarea în 2008, respectiv SC Consmin Petroşani, au remediat în regim de urgenţă deficienţele, iar cablurile care obturau conducta şi din cauza cărora canalizarea a funcţionat mult sub capacitatea proiectată, au fost mutate. Pe de altă parte, în timp ce efectuat lucrările de remediere a neregulilor descoperite întâmplător de angajaţii ApaServ, reprezentanţii Consmin susţineau că, de fapt, nu este nicio problemă şi lucrarea a fost corect executată.  Reprezentanţii firmei au negat informaţiile conform cărora lucrarea ar fi fost subcontractată şi spun că au executat singuri proiectul cap – coadă. „Nu putem fi de accord cu afirmaţiile potrivit cărora lucrarea a fost rpost executată. Facem acastă afirmaţie având în vedere că toată canalizarea executată de subscrisa societate a funcţionat normal şi fără probleme pe o perioadă de 7 ani de zile, având în vedere faptul că lucrarea a fost finalizată şi predată în cursul lunii iulie a anului 2009. Nici pe tronsonul evidenţiat de dvs, nici în altă parte a lucrării nu au fost semnalate problemede către beneficiarii lucrării în toatp această perioadă. În condiţiile în care societatea noastră ar fi executat lucrarea aşa cum a  fost prezentată în articolul dvs., sunte, îndreptăţiţi să credem că semne ale unei astfel de probleme ar fi apărut după prima ploaie mai puternică. Or, în această perioadă de timp, au fost nenumărate astfel de fenomene meteorologice, care ar fi putut să conducă a constatări ale unor vicii de execuţie”, au precizat într-un comunicat reprezentanţii SC Consmin SA, care mai spun că Dragoş Marius Botoroagă nu mai este reprezentantul societăţii.
Inexact, am putea spune noi, luând în calcul raportările oficiale. Astfel, chiar dacă ploi au mai fost, nu la debitele din acest an, numite de specialişti „istorice”. Să ne aducem aminte că, imediat după revărsarea apelor, directoul SHI Petroşani, Sorin Corici, a precizat că precipitaţiile abundente au căzut într-un timp foarte scurt, apele ajungând la debite istorice. „Pe Jiului de Est, la Livezeni, am avut un debit de 143 mc/s. Din 1975 nu am mai avut un asemenea debit pe Jiu. Atunci am avut 179, iar acum 143. Precipitaţiile au fost de 47 de litri, dar problema este nu canitatea, ci mai ales timpul scurt în care s-au înregistrat. La Peştera Bolii am avut 23 l în 20 de minute, mai mult de un litru pe minut, ceea ce e foarte mult”, spunea Corici. În plus, dacă lucrarea nu preyenta probleme, de ce a fost nevoie de intervenţia în teren de joi pentru remedierea ei?! Şi, între timp, noi amănunte au ieşti la iveală. Astfel, spun surse bine informate, în perioada de execuţie a proiectului reprezentanţii ApaServ au atras atenţia că unele chestiuni nu sunt în regulă, incluiv în ceea ce priveşte gura de deversare în Jiu, numai că nu au fost luaţi în seamă, iar proiectul a continuat fără nicio modificare.
 
Care este problema
 
Reamintim că  lucrările la refacerea canalizării pluviale din Cartierul Aeroport au demarat în anul 2008, după inundaţiile catastrofale din vara acelui an. O lucrare executată  de S.C. CONSMIN S.A.,  valoarea fiind de aproximativ 900.000 de lei, bani alocaţi de Consiliul Judetean Hunedoara. Numai că lucrările au fost deficitare, iar la ploile torenţiale de acum aproximativ o lună de zile, apele pluviale nu au putut fi preluate nici măcar în proporţie de 20%, din cauză că ţeava a fost trecută peste cablurile de electricitate îngropate. În timp, lucrarea s-a colmatat, cablurile trecând pe la jumătatea secţiunii, iar apele nu au mai fi putut fi preluate. Mai mult decât atât, constructorul a „astupat” căminul cu bucăţi de beton, care au contribuit din plin la prăbuşirea terenului, astuptând în mare proporţie reţeaua de ape pluviale.
Şi nu am spus-o noi, ci reprezentanţii ApaServ care au decsoperit întâmplător problema când au început să lucreze la decolmatarea reţelelor. „Periodic, facem întreţinerea sistemului de canalizare de aici, mai ales după perioadele cu ploaie, pentru că atunci se aduncă tot felul de mizerii. Drept urmare, aici în Aeroport am făcut un plan mai serios, pentru că au fost colmatate reţelele de canalizare într-o proporţie foarte mare şi, luând la rând fiecare canalizare, am observat de data asta, faţă de alte dăţi, că, pe un anumit tronson, în zona Blocului 54 – 54A nu funcţionează corespunzător. Noi verificările nu le putem face pe debite mari, când plouă torenţial, ci ori înainte, ori după. Drept urmare nu putem să ne dăm seama dacă în zonă canalizarea funcţionează în secţiune corespunzătoare. La fiecare verificare, nu au fost probleme, dar la debite importante aici reţeaua nu a transportat nicodată 100%, cu atât mai puţin acum, la ultimele evenimente nedorite. Colegii au verificat mai în amănunţime zona, am inspectat şi cu camere video şi am găsit că, între două cămine, se şi vedea o suprare. Analizând mai atent problema s-au văzut două cabluri, care sunt chiar pe mijlocul secţiunii reţelei de canalizare, în faţa scării de bloc, la blocul 54, iar aceste cabluri obturează în mod clar secţiunea reţelelor de canalizare a apelor pluviale meteorice. Niciun om responsabil nu ar putea să admită aşa ceva, încă de la construcţie. Sub nicio formă nu a venit Electrica după aceea acolo, să pună cablurile. Din câte ştiu, Consmin a realizat lucrarea, în 2008, după inundaţiile de atunci. (…)Lucrarea era surpată. Au pus peste nişte plăci de beton. În anii anteriori, când am mai făcut verificări în zonă, trecea încă furtunul dintr-o parte în alta, că nu era căzut de tot. Dar furtunul trecea pe dedesubt sau pe deasupra şi nu aveam de unde să ştim. Sunt lucrări ascunse pe care le urmăreşte un diriginte de şantier,declara Florin Donisă, şef Departament Exploatare în cadrul SC ApaServ Valea Jiului SA.
În esenţă, vorbim despre un proiect extraordinar de bun care trebuia să rezolve o parte din problemele din cartierul Aroport, dar asta cu condiţia să fi fost funcţional.
[slideshow_deploy id=’19869′]