Consilierul Viorel Pascu: “Poarta de intrare feroviară în Municipiul Petroşani este într-o stare jalnică, iar clădirile reprezintă un adevărat pericol”!

Sătul să tot privească neputincios cum Gara din Petroşani devine un spaţiu nesigur şi insalubru, un consilier local din Petroşani a trimis o scrisoare către Serviciul Medical din cadrul Ministerului Transporturilor. Consilierul Viorel Pascu este de părere că acesta este cel care ar trebui să vegheze la sănătatea publică a cetăţenilor care trec prin gările din România.

CIMG4464

Este ultima petiţie înainte de instanţă, spune consilierul loca Viorel pascu, care nu se află la primul demers de acest fel şi care are sprijinul Fundaţiei Eco – Civica.

Recent, ca urmare a unui demers similar al alesului local, responsabilii de Gara Petroşani au fost sanctionaţi de comisarii de la Protecţia Consumatorului. Amenda a fost aplicată în urma unei sesizări care a vizat starea toaletelor, iar amenda a fost aplicată celor de la Regionala CFR Timișoara. De data aceasta, Viorel Pascu vorbeşte despre întregul peisaj insalubru şi starea de nesiguranţă a călătorilor.

De fapt, după 10 ani de memorii făcute de municipalitatea din Petroşani, Gara dată în folosinţă în urmă cu 145 de ani   rămâne din păcare o ruină, iar responsabilii CFR sau ai Ministerului Trasporturilor nu se mai obosesc nici măcar să răspundă la adresele oficialilor din adminsitraţia publică locală. Prin 2013 responsabilii ministeriali dădeau speranţe celor din Primăria Petroşani că situaţia gării va fi rezolvată. Ulterior, au anunţat că nu sunt bani, iar mai apoi s-a aşternut tăcearea mormântală., iar edilii nu au mai primit niciun răspuns la adresele lor. Aflată într-o avansată stare de degradare, Staţia CFR Petroşani ar avea nevoie de un program urgent de reabilitare, însă nimeni de la nivel de decizie nu pare interesat să finanţeze o astfel de lucrare.

O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a  fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial. Şi amânat a rămas!

Vă prezentăm în continuare textul integral al petiţiei semnată de consilierul local Viorel Pascu.

“ Către,
SERVICIUL MEDICAL
MINISTERUL TRANSPORTURILOR

Stimată Conducere a Serviciului Medical, , vă scriu această scrisoare, datorită umilinţei pe care o trăieşte comunitatea din Valea Jiului, dar şi în numele cetăţenilor din Municipiul Petroşani, pe care îi reprezint în Consiliul Local, în legătură cu problemele cu care se confruntă călătorii în Staţia CFR Petroşani, unde lucrurile sunt scăpate de sub control, în ceeace priveşte sănătatea cetăţenilor acestei Văi şi a celor ce intră în această “ Poartă de coşmar ”.
Multe lucruri care sunt în această petiţie, se regăsesc şi în petiţia trimisă Direcţiei de Sănătate Publică Hunedoara şi pe care le cunoaşteţi.

Ani la rând Administraţiile Locale din Petroşani au cerut proprietarului Staţiei CFR Petroşani să-şi reabiliteze clădirea veche de mai bine de 100 de ani, pentru că reprezintă un pericol public. Cert este că poarta de intrare feroviară în Municipiul Petroşani este într-o stare jalnică, iar clădirile reprezintă un adevărat pericol pentru călători.
În condiţiile în care Consiliile Locale împreună cu Administraţiile Publice Locale din Valea Jiului încearcă să găsească alternative viabile la minerit, la capitolul investitori şi turism cultural, ne-am prăbuşit în meandrele lipsei de interes al Ministerului Transporturilor. Cine coboară în Gara Petroşani, are sentimentul că se află într-o gară de oraş din anii celui de-al doilea război mondial, unde se află şi un lagăr.
Gara Petroşani este o dezolantă poartă de primire a turiştilor, unde îţi poate cădea ceva în cap sau te poţi împiedeca pe peroanele de coşmar. Nu poţi căra o valiză decât în braţe. Cu personal subdimensionat, dezordinea şi mizeria este la ea acasă. Firme de prestări servicii impuse de la centru, nu-şi fac treaba, creând un disconfort, imediat ce ajungi în gară. Călătorului aflat în Staţia CFR Petroşani, îi este în pericol atât securitatea cât şi sănătatea, dacă vrea să meargă la toaletă. Două toalete ecologice tronează ascunse, fără semnalizare şi îţi este frică să te uiţi la ele, dar să le foloseşti. La 10 m nu poţi să stai. Nu este hârtie igienică, nu este apă.
O cişmea improvizată zilele acestea de un şef de tură responsabil, nu este suficient. Groapa de gunoi “ neautorizată ” din faţa gării şi copacii care sunt gata să se prăbuşească peste taximetrişti şi maşini, măresc dimensiunea coşmarului acestei staţii de călători.
Noaptea însă, coşmarul atinge dimensiunea maximă. Cu greu găseşti Casa de bilete, iar Sala de aşteptare este închisă având orar de deschidere doar când sosesc trenurile de călători. Cu peroane fără iluminat, rişti să ajungi la spital, în loc să ajungi la destinaţie. Peste 0,6 m este înălţimea de la peron la scara trenului. Să urci sau să cobori din tren, este un coşmar. Oameni şi copii suiţi pe braţe în vagoane, transformă deplasarea călătorilor cu trenul încă de la început într-o dezamăgire. Un coşmar este să cobori sau să aştepţi trenul în Halta Luca Jiului. Cu peron format din dale sparte, deplasate, fără balustrade, fără toaletă, fără copertină, credem că istoria s-a oprit şi Comunitatea din Valea Jiului se află în sec. XXI. Halta Lunca Jiului este un pericol public.
Cetăţenii Vaii Jiului simt pe pielea lor, că instituţiile statului sunt ostile de a-i apăra în faţa acestor realităţi atât de periculoase, de la minerit, până la mersul pe stradă.
Am încredere că această scrisoare va fi analizată, îmi veţi răspunde şi veţi trimite şi o echipă de control în teren. Trebuie să vă precizez că am ajuns să vă scriu această petiţie după ce am informat: Directorul General al Regionalei CF Timişoara, Ministrul Transporturilor, Direcţia de Sănătate Publică Hunedoara şi Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Vă anexez la această petiţie, adresa prin care Sucursala Regională de Căi Ferate Timişoara, a fost sancţionată cu amendă contravenţională, de către Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Vest ( Timiş ).
Vreau să vă informez, că demersurile noastre vor merge până la acţionarea în instanţă. Avem sprijinul Fundaţiei Eco+Civica din Bucureşti”.

[slideshow_deploy id=’17454′]