Jos bannerele electorale!

Bannerele sau mashurile folosite de candidaţi pentru promovare trebuie să devină istorie începând de joi, În campania electorală, noile prevederi legale nu mai permit astfel de materiale electorale.
alageri
Interzise sunt şi vehiculele inscripţionate cu sloganuri de campanie, vehicule care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar, spectacolele, serbări, focuri de artificii, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate auto-portante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, panouri publicitare mobile, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.
O parte a candidaţilor s-au folosit din plin de astfel de materiale promoţionale şi, înainte de demararea campaniei au apărut chiar şi brichete inscripţionate cu numele unuia sau altuia, însă odată cu demararea oficială a campaniei acestea sunt strict interzise. Cine nu respectă prevederile legii riscă amenzi cuprinse între 10.000 şi 25.000 de lei, dar şi confiscarea contravalorii materialelor publicitare. În campania electorală pot fi utilizate doar afişe de 50/35 de centimetri, în timp ce pentru afişele prin care se convoacă o reuniune electorală, dimensiunile sunt şi mai mici, respectiv 40/ 25 cm. Afişele electorale pot fi amplasate doar în locuri special amenajate de primării.
Legea mai spune totodată că participanţii la alegerile locale se pot promova prin materiale audio sau video difuzate de mass-media, prin publicitate în presa scrisă, materiale de propagandă on-line, broşuri sau pliante. Pe toate materialele de propagandă, candidaţii sunt însă obligaţi să imprime în mod vizibil denumirea competitorului electoral care le-a comandat, numele firmei care le-a realizat şi codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar al fiecărui partid.
[slideshow_deploy id=’22083′]