STUDIU: 85% dintre români își oferă datele pe internet, față de o medie europeană de 20%

Românii care folosesc internetul sunt cei mai vulnerabili din Uniunea Europeană (UE) din punct de vedere al folosirii datelor personale de către alte entități, în contextul în care doar 15% dintre ei au refuzat anul trecut să-și ofere datele personale pentru a fi folosite în scopuri de publicitate, față de o medie europeană de 80%, potrivit unui studiu publicat marți de agenția de marketing Perceptum.

Studiul a fost făcut folosind datele statistice oficiale emise de biroul european de statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.

Același procent de utilizatori români de internet – 15% – au limitat accesul celorlalți la profilul personal sau la conținutul propriu livrat pe rețelele sociale, față de o medie a UE de 40%.

Alături de români, nici bulgarii nu sunt prea interesați de protejarea profilului lor, potrivit Perceptum.

“Nu știu exact ce înseamnă cookies și nu prea citesc politica de confidențialitate a platformelor online. Există metode suficiente prin care se pot proteja în fața abuzurilor online, care îi împiedică inclusiv să aibă o experiență reușită de shopping. Asta în condițiile în care comerțul electronic va redefini segmentul de retail în anii următori”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea.

În UE, șapte din zece utilizatori de Internet, cu vârsta între 16 și 74 de ani, conștientizează că, prin cookie-uri, se expun la abuzuri.

Sursa Profit.ro

[slideshow_deploy id=’13835′]