Înfățişare în cazul accidentului de la Subcetate

Dosarul este înregistrat pe rolul Judecătoriei Haţeg şi victima teribilei tragedii cere despăgubiri substanţiale vinovaţilor.

Primul termen în acest dosar instrumentat de procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a fost stabilit pentru data de 29 martie a.c. În dosar sunt trei părţi prejudiciate de CFR, respectiv victima accidentului, Spitalul de Urgenţă Deva şi Spitalul de Urgenţă „SF. Apostol Andrei”.

Procurorii au trimis în judecată Compania Naţională CFR sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

În rechizitoriul întocmit în cauză procurorii au reţinut că,  la data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în staţia de cale ferată Subcetate, din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.

”Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte şase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta pe o linie şi a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, susţin procurorii.

Potrivit acestora, ”accidentul s-a produs ca urmare a faptei inculpatei Compania Naţională CFR S.A. de a nu realiza în staţia de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poată identifica peroanele şi platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, aşa cum compania era obligată”. Totodată, aceştia anunţă că, din probe a rezultat şi faptul că staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal.

[slideshow_deploy id=’19661′]