Autostrada Lugoj – Deva, loturile 3 și 4, primele tronsoane de şosea de mare viteză care ar putea fi inaugurate în 2019

Tronsoanele cu cele mai mari șanse de a fi inaugurate primele anul acesta sunt loturile 3 şi 4 din Autostrada Lugoj – Deva, fiind construite în proporţie de peste 90%. ECONOMICA.NET a realizat un foto – reportaj de pe secţiunile care au mai rămas de construit din A1 pentru ca şoferii să poata circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac.

Pe lotul 3 (Holdea – Ilia) vorbim despre circa 20 de kilometri de autostradă complet terminată, din 21,14 kilometri în total. Şoferii de pe DN 68A întreabă, pe bună dreptate, care va fi data dării în exploatare a acetui lot. Răspunsul va fi dat de viteza pe care o va impune constructorul spaniol Comsa la finalizarea celor două puncte de lucru neterminate.

La viitorul nod Holdea se lucrează la ultimele excavații pe sub noul pod de pe DN 68 A, fundația autostrăzii pe acești ultimi 800-900 m este pe terminate, urmează balastul stabilizat și straturile de asfalt.

De la km 57-58 spre est, autostrada este gata, trecem pe sub două ecoducte, apoi supratraversarea DN 68 A la nodul Grind, urmează podul peste Mureș, demult terminat, și ajungem la capătul estic al lotului 3, la umlputura imensă de la podul CFR peste calea ferată dublă Arad – Deva, unde se pozează ultimii cm de pietriș, urmează balastul stabilizat. Acest punct de lucru a însemnat marea provocare a ultimelor 8-9 luni şi este în sfârșit finalizat.

La km 77,3 (nod Ilia) ajungem la cele două giratorii, cu DN 7, demult în funcțiune, inclusiv cu iluminat nocturn.

Lot 3 km 77,6, Ilia

De aici trecem pe lotul 4, terminat pe 20 de kilometri din 22,14 kilometri în total, inclusiv cu marcajele aferente, de la km 77,3 (nodul Ilia) și până la km 97,75 intersecția cu DN 76 Deva – Brad.

În continuare avem, mergând spre Deva, celebrul deal al liliecilor, cu un imens volum de săpătură, ziduri de sprijin, plasă de fixare, piloni forați – pâna la viaductul de la km 98, terminat.

De la kilometrul 98 totul este finalizat până la nodul Deva (km 99,5).

Concluzia de pe acest lot: finalizarea depinde doar de performanța constructorului român Spedition UMB de a termina o porțiune de aproape un kilometru, pe un traseu sub deal, extrem de dificil. Acest tronson ar putea fi finalizat până în august 2019.

În ceea ce priveşte lotul 2, acesta este neterminat pe circa 8 kilometri, de la Margina la Holdea (km 49 până la km 57). Aici vom avea circa 4 kilometri de tunel. Şoferii așteaptă finalizarea licitației, întârziată de peste doi ani. Execuţia acestor tuneluri, cu metode și utilaje moderne scut – freză, nu ar trebui a dureze mai mult de 5 – 6 luni, la o viteză de înaintare de 25 – 30m /zi, în teren moale, argilos sau nisip.

Sursa: economica.net