Proiect european destinat tinerilor, derulat cu succes de AJOFM Hunedoara

Unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă din Hunedoara a împlinit, de curând, un an. Intitulat SICONET, proiectul implementat cu fonduri europene, din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, derulat de AJOFM Hunedoara, în parteneriat cu AJOFM Bihor, INTERLOG COM SRL și CORPORATIVE CONSULTING SRL, a avut un rol determinant în reconverisa profesională și angajareea unor tineri absolvenți de învățământ și încurajarea altorta pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial.

Potrivit directorului executiv al AJOFM Hunedoara, Angelica Tomuța nu mai puțin de 933 de tineri beneficiază de serviciile derulate în cadrul proiectului SICONET. ”Avem 260 de tineri cuprinși în cursurile de formare profesională dezvoltate în acest proiect în județul Hunedoara, pe care-i pregătim în domenii precum: manichiurist-pedichiurist, lucrător în comerț, brutar patiser producător produse făinoase, lucrător instalator pentru construcții, bucătar. Similar, în județul Bihor, colegii de acolo organizează pentru tineri cursuri de calificare în meserii precum: lucrător comercial, cameristă, operator la mașină cu comandă numerică”, spune Angela Tomuța.

Aceasta a mai precizat că, după primul an de desfășurare a proiectului SICONET, un număr de 248 de tineri din așa-numita categorie NEETS au fost angajați, alți 121 de tineri au urmat cursurile de antreprenoriat iar, în urma acestora, 14 tineri și-au deschis propria afacere, pentru care, tot în cadrul proiectului, acestora le-a fost acordat un sprinjin financiar în valoare totală de 350.000 de euro, banii provenind tot din fonduri europene.

Reprezentanții AJOFM Hunedoara spun că, la un an de la demararea proiectului SICONET, rezultate derulării acestuia sunt încurajatoare și își exprimă convingerea că, până la finalul acestui program, rezultatele vor fi cu adevărat semnificative în ceea ce privește integrarea tinerilor pe piața muncii.