Copiii cu dizabilități excluși din școlile de masă

      Asociaţiile din Valea Jiului, copiii cu dizabilităţi din localităţile hunedorene, dar şi mai multe asociaţii din România îi cer ministrului Educaţiei să revină asupra unui proiect ce le-ar lua dreptul la învăţătură.

646x404Iniţiativa aparţine Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) care a transmis o Petiție ministrului Educației, Sorin CÎMPEANU, prin care solicită în regim de urgență organizarea de dezbateri publice cu părinții copiilor cu dizabilități și cu societatea civilă pe marginea noului Proiect de Curriculum Național de Educație.

Proiectul de Curriculum Național a fost postat în tăcere pe website-ul MECTS la data de 3 iulie 2015, fără a fi consultat niciun reprezentant al societății civile, niciun părinte sau alți actori relevanți. Nu există date de contact unde să poată fi transmise propuneri și observații, nu există termene limită și nu s-au organizat dezbateri.

Proiectul de Curriculum Național de Educație va fi aplicabil și obligatoriu în toate școlile din România, odată cu intrarea sa în vigoare. Așa cum este conceput, Curriculumul exclude cu desăvârșire orice posibilitate ca elevii cu dizabilități să poată învăța în școlile de masă.

În România, peste 20.000 de copii cu dizabilități învață în școlile de masă, însă implementarea acestui nou Curriculum îi va exclude din sistemul public de învățământ de masă, împingându-i spre școlile speciale sau spre abandon.

În această formă, proiectul de Curriculum încalcă legislația internațională în vigoare și reprezintă o formă gravă de discriminare indirectă la adresa copiilor cu dizabilități.

[slideshow_deploy id=’17217′]