Rectificare bugetară pentru Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă

Ministerul Sănătăţii în colaborare cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, au obţinut din partea Guvernului României o rectificare a bugetului pentru Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat. Pe lista Ministerului Sănătăţii se află şi Spitalul Municipal Lupeni.

tot_1577

În total, pentru serviciile de ambulanţă a fost alocată la rectificare suma de 32.472 milioane lei, iar pentru unităţile de primiri urgenţe suma de 52.528 milioane lei.

Reprezentanţii din cadrul Ministerului Sănătăţii şi ai Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, în calitate de membri ai Comisiei interministeriale pentru suport tehnic au decis să suplimenteze fondurile pentru activitatea de reparaţii şi întreţinere a ambulanţelor din sumele rămase disponibile. În total, incluzând sumele din rectificarea de buget, din fondurile reţinute pentru execuţie prudenţială, etc au fost repartizate peste 68 milioane lei, care acoperă în totalitate solicitările serviciilor publice de ambulanţă privind cheltuielile de personal, bunuri materiale, servicii şi investiţii. Reprezentanţii MS sunt de părere că în acest fel se creează şi posibilitatea suplimentării numărului de personal operativ cu aproximativ 500, în cadrul serviciilor unde există deficit major de personal, reuşindu-se în acest fel asigurarea unei repartizări mult mai echitabile a personalului la nivel naţional.

În ceea ce priveşte finanţarea structurilor spitaliceşti de primiri urgenţe, rectificarea bugetară a permis alocarea sumei de aproximativ 4 milioane lei pentru preluarea în finanţarea bugetului de stat, începând cu luna octombrie, a unui număr de 10 compartimente de primiri urgenţe, suplimentar faţă de cele deja finanţate. Acestea sunt CPU Spitalul Beiuş – jud. Bihor, CPU Spitalul Municipal Caracal – jud. Olt, CPU Spitalul Municipal Oneşti – jud. Bacău, CPU Spitalul Municipal Mangalia – jud. Constanţa, CPU Spitalul Municipal Dej – jud. Cluj, CPU Spitalul Municipal Lugoj – jud. Timiş, CPU Spitalul Orăşenesc Târgu Carbuneşti – jud. Gorj, CPU Spitalul Municipal Lupeni – jud. Hunedoara, CPU Spitalul Municipal Odorheiu Secuiesc – jud. Harghita şi CPU Spitalul de Recuperare Borşa – jud. Maramureş. “Cele 10 compartimente de primiri urgenţe au fost selectate în urma unei analize făcute de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadul Ministerului Afacerilor Interne, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, care a reliefat faptul că pentru aceste structuri există posibilitatea asigurării permanenţei la nivelul asistenţei medicale de urgenţă. De asemenea, pentru unităţile şi compartimentele de primiri urgenţe finanţate de la bugetul de stat au fost repartizate fonduri totale în valoare de 24.198.605 lei pentru cheltuieli de personal şi 43.505.332 lei pentru bunuri materiale şi servicii, provenind din rectificarea de buget si din redistribuirea sumelor reţinute pentru execuţie prudenţială.  În acestea sunt incluse şi fonduri pentru suplimentarea numărului de personal operativ cu aproximativ 200,  care sunt repartizate în special unităţilor cu activitate complexă şi intensă, în funcţie de numărul de pacienţi raportat la personalul operativ”, se arată într-un comunicat al Ministerului Sănătăţii.

Ministerul Sănătăţii împreună cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, consideră că prin alocarea acestor sume de către Guvernul României, este acoperit aproape în totalitate necesarul estimat, astfel încât Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat să funcţioneze la parametrii optimi până la sfârşitul anului.

[slideshow_deploy id=’17330′]