Fisuri adânci pe autostrada Lugoj – Deva

După scandalul de  pe autostrada Orăştie – Sibiu, care are grave probleme şi un lot a trebuit demolat, problema pare să se repete şi pe o porţiune de aproape 7 kilometri din autostrada Lugoj – Deva, construită în proporţie de peste 60 la sută. Sunt crăpături uriaşe care ar putea duce la demolarea acestei zone de pe şoseaua de mare viteză.
fisuri_autostrada_sb_orastie
Scandalul autostrăzii Orăştie-Sibiu, care a a juns deja în sfera penală, se repetă şi pe şantierul autostrăzii Lugoj – Deva, după cum au susţinut surse implicate în evaluarea acestei construcţii, citate de ProTV. Este vorba de tronsonul 2, care se întinde pe 28 de kilometri şi costă 130 de milioane de euro. Din păcate, după ce a fost făcut terasamentul, au apărut crăpături uriaşe, iar afectată este o zonă de aproape 7 kilometri. Sutrsele citate spun că unele fisuri sunt uriaşe. 50 de centimetri adâncime, 30 lăţime şi ar fi apărut pentru că s-a folosit material prost. Mai multe note de constatare au fost trimise deja la ministerul Transporturilor şi se aşteaptă măsuri la fel de radicale ca şi în cazul tronsonului afectat de pe autostrada Orăştie – Sibiu.
Între timp, se fac sondări ale terasamentului şi la autostrada Orăştie-Sibiu. Specialiştii urmează să stabilească dacă va mai fi demolat vreun tronson, pe lângă cel demolat deja.
În scandalul acestui tronson din „autostrada ruşinii”, fostul şef al CNADNR, Narcis Neaga, este cercetat penal sub control judiciar.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, l-a demis în 8 decembrie pe Narcis Neaga de la conducerea CNADNR. De asemenea, Corpul de control al ministrului Transporturilor a identificat în octombrie o serie de nereguli la CNADNR privind inclusiv proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu, unde o porţiune de 200 metri trebuie reconstruită, şi a sesizat organele statului, suspectând fapte penale. Lotul respectiv urmează să rămână închis până în luna iunie.
[slideshow_deploy id=’24093′]