Activități online în cadrul proiectului ERASMUS + „Promotion Of Identity, European Culture and Tradition” la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Petroșani

În perioada 29-31.03.2021, 13 elevi din cadrul Proiectului de Parteneriat strategic în Domeniul Educației Școlare, Acțiune Cheie 2, Erasmus+ „Promotion Of Identity, European Culture and Tradition” nr. ref. 2018-1-IT02-KA229-047925_3, împreună cu 2 cadre didactice de la Colegiul Național Mihai Eminescu Petroșani au participat, alături de elevii și cadrele didactice de la GENIKO LIKIO HORTIATI, Thessaloniki, GREECE, la activitățile virtuale organizate de cadrele didactice și elevii de la ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE „E. MEDI”, LEONFORTE, ITALY. Tema acestei activități de învățare/schimb de bune practici  a fost: „Knowledge and sharing of local Italian cultural heritage, with particular attention on local feast of S. Joseph”.

În prima zi, după ceremonia de deschidere, fiecare școală a prezentat activitățile desfășurate pe plan local în cadrul proiectului, au fost prezentate activitățile desfășurate în cadrul celorlalte mobilități (din Grecia și România), iar elevii implicați în proiect au vorbit despre experiența acumulată în urma participării la acest proiect Erasmus +.

Activitățile au continuat în a doua zi cu o călătorie virtuală la Vulcanul Etna și orașul Taormina, cu un tur virtual al orașului Leonforte și a Muzeului Liardo. Ultima activitate a fost una de grup, în care elevii au fost împărțiți în grupe mixte, formate din elevi de la cele trei școli. Cu această ocazie, elevii au identificat cuvinte comune folosite în cele trei limbi.

În ultima zi, după o călătorie virtuală la Piazza Armerina – Aidone, elevii au aflat informații importante despre modul în care este celebrată în plan local sărbătoarea Sf. Iosif și ce importanță are aceasta pentru economia locală. La sfârșitul programului, elevii din România și Grecia au fost învățați de către colegii lor din Italia, în cadrul unei activități de grup, cântece specifice siciliene.

Activitățile desfășurate au vizat însușirea unor cunoștințele despre patrimoniul cultural local italian și sărbătoarea Sf. Iosif, în vederea identificării unor asemănări și diferențe cu patrimoniul celorlalți parteneri.  Aceste activități i-au ajutat să înțeleagă importanța conservării resurselor culturale sub toate aspectele; și-au dezvoltat competențele de comunicare și lingvistice,  abilitățile de a recunoaște și de a valoriza resursele culturale europene și locale, a încrederii în sine și a stimei de sine, a recunoașterii și aprecierii valorilor culturale care definesc identitatea fiecărei națiuni.