Noi reguli pentru farmaciile care oferă carduri de fidelitate: Ce a decis Protecția Consumatorului

Farmaciile și în general magazinele care oferă clienților carduri de fidelitate ar putea fi obilgați de Protecţia Consumatorului să afișeze prețul întreg al unui produs, dar şi prețul redus, utilizând aceleași fonturi, culori şi mărime.

În farmacii, supermarketuri sau magazine online, preţurile care beneficiză de reduceri cu ajutorul cardului de fidelitate ar trebui schimbate. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a decis ca ambele preţuri, cel întreg şi cel redus, să fie scrise cu acleaşi fond şi să aibă aceleaşi dimensiuni, tocmai pentru a nu induce clienţii în eroare.

„Cred că cel mai bine ar fi să ni se zică înainte. Produsul costă atât, iar cu cardul vi se aplică o reducere de nu ştiu, 2-3 lei sau 7 lei, în funcţie de valoarea produsului.”

„Eu dacă mă uit, pot să văd un preţ afişat şi ştiu dacă mi s-a scăzut. Cât şi cum, aici este problema.”

„Din punctul meu de vedere este complicat să faci difereţa dintre un om cu card de fidelitate şi unul fără. Pentru client este întotdeauna o opţiune bună, dar logistic înseamnă o implicare destul de mare.”
Ce spun autoritățile?

Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: „Unde vorbim de preţuri scrise cu dimensiuni de caractere diferite, lucrurile trebuie să îmbrace în opinia noastră o cu totul altă formă. Trebuie să aibă aceeaşi dimensiune, tocmai pentru a atrage atenţia consumatorului că sunt două preţuri. Unul cel uzual al produsului şi celălalt pentru variantele în care este membru sau face parte dintr-o variantă de recalculare a preţului.”

Specialiştii în alimentaţie cred că măsurile sunt bune.

Costel Stanciu, preşedinte Asociaţie Alimente: „Până la acest demers din partea ANPC-ului, nu li se oferea acestora posibilitatea să poată să se informeze corect, complex şi precis deoarece atât fondul cât şi mărimea acestuia, făceau inaccesibile astfel de informaţii pentru consumatori. Erau practici comerciale înşelătoare din partea comercianţilor pentru ca noi consumatorii să nu ne putem da seama de eventualele capcane care se puteau ascunde.”

Multe din sesizările primite de ANPC vin de la clienţi.

Horia Coinstantinescu, preşedinte ANPC: „Ne sunt semnalate şi constantăm şi noi şi vorbim de un spectru foarte larg de comercianţi. De la magazinele alimentare, farmacii şi până la mediul online, promovând cu dimensiuni foarte mari un preţ foarte mic. Consumatorul ia decizia de a tranzacţiona, iar abia la momentul la care ajunge fie la casa de marcat sau la finalizarea comenzii, constată că defapt pentru a obţine acel preţ ar fi trebuit să îndeplinească şi alte criterii.”

Proiectul ANPC se află în transparenţă publică şi ar putea intra în vigoare cel mai probabil la începutul lunii viitoare, după publicarea în Monitorul Oficial

Sursa: observatornews.ro