Burse de creație în valoare de 7000 euro oferite la Classix in Art

Organizatorii Classix Festival, Asociația Industrii Creative și Showberry, alături de partenerul principal, Kaufland România, anunță lansarea programului de burse Classix in Art. 7 burse a câte 1000 euro sunt oferite tinerilor artiști pentru realizarea proiectelor în domeniile: Arte vizuale, Muzică, Artele spectacolului, Artă digitală și new media, Intervenție culturală.

Într-o eră a schimbării constante, urcușurile și coborâșurile vieții ne oferă o altă înfățișare de fiecare dată. Societatea evoluează, artiștii se reinventează, oamenii se adaptează. Ne schimbăm – uneori în bine, alteori nu. Arta ne însoțește în tot acest periplu al metamorfozei interioare cât și din jurul nostru. Evoluția capătă noi semnificații în funcție de experiențele vieților noastre. Classix in Art 2023 e gata să scoată la iveală progresul creator, puterea noastră de apreciere și curajul emoțional pe care nu l-am fi bănuit până acum.

Apelul Classix in Art se află deja la a treia ediție, iar până în acest moment 8 proiecte au beneficiat de finanțare pe parcursul 2021 – 2022.

Domeniile vizate de prezentul apel sunt: Arte vizuale (pictură, sculptură, fotografie, instalații, ceramică, colaj, artă textilă, arhitectură și design) – 2 burse; Muzică (interpretare, compoziție) – 2 burse; Artele spectacolului (coregrafie, performance, dramaturgie – accesibilizarea artelor către grupurile vulnerabile) – 1 bursă; Artă digitală și new media (generarea de conținut multimedia, grafică, video, animație, video art) – 1 bursă; Intervenție culturală (proiecte de activare participativă, intervenții în spațiul public, inițiative de regenerare urbană, animație stradală, artă comunitară) – 1 bursă.

 

Vor fi acordate 7 burse x 1000 eur brut, iar în cadrul apelului se pot înscrie tineri artiști, liber profesioniști, artiști independenți, studenți, persoane fără un venit stabil și rezidenți în România.

Înscrierile se pot face online, pe website-ul classixfestival.ro, iar tematica acestui apel este: „metamorfoza”. La finalul celor trei luni de rezidență creativă, artiștii selectați vor prezenta câte un proiect relevant pentru sfera lor de interes și a practicii lor artistice. Se vizează proiectele care au un impact în comunitate și care pot contribui la revitalizarea vieții culturale.

Calendarul apelului de proiecte artistice:

  • Lansare apel: 3 mai 2023
  • Deadline înscrieri: 21 mai 2023
  • Anunț bursieri: 31 mai 2023
  • Finalizare proiecte: septembrie 2023
  • Prezentare proiecte: noiembrie 2023

Bursierii selectați în realizarea proiectelor propuse vor preda în luna septembrie proiectele finalizate. Modalitatea de calcul a bursei și a plăților se regăsește în regulamentul prezentului apel. Lucrările vor fi promovate în mediul online pe paginile festivalului și în cadrul unor evenimente cu prezență fizică organizate de Asociația Industrii Creative.

Cea de-a patra ediție a festivalului Classix a avut loc în perioada 26 februarie – 4 martie 2023 la Iași, iar cele 7 zile de festival au avut parte de 4500 de participanți la concerte, peste 70.000 de vizualizări ale transmisiunilor live și 130 de artiști invitați din 18 țări. Programul a inclus 8 concerte, 2 flashmob-uri în Iași și Chișinău, 1 maraton de scurtmetraje, un tur ghidat, 2 expoziții, 5 dezbateri, un vernisaj, un workshop creativ și 68 de sesiuni de masterclass. Cea de-a cincea ediție Classix Festival, care va avea loc în perioada 18 – 25 februarie 2024 la Iași.