Elevii Liceului Tehnologic RETEZAT Uricani, în excursie tematică pentru prevenirea abandonului școlar
În perioada 5–7 mai 2025, un grup de 44 de elevi și 6 cadre didactice de la Liceul Tehnologic RETEZAT Uricani a participat la o excursie educațională organizată în cadrul Activității II-3 din proiectul PNRAS 2 – „Prevenirea și reducerea abandonului școlar” (Cod proiect: F-PNRAS-2-2023-0009).
Sub titlul „Incluziune fără abandon școlar”, excursia a avut ca scop promovarea unui climat școlar pozitiv, bazat pe incluziune, respect și colaborare între elevi. Activitățile desfășurate pe parcursul celor trei zile au vizat:
-
descurajarea etichetării elevilor în funcție de performanțele școlare,
-
prevenirea discriminării, stigmatizării și segregării,
-
combaterea violenței școlare, a fenomenului de bullying și cyberbullying,
-
sensibilizarea elevilor în privința riscurilor asociate consumului de droguri și a altor comportamente periculoase.
Traseul excursiei a inclus opriri în orașele Sibiu, Mediaș, Sighișoara, Brașov, cu punctul final și cazarea în Bran, oferind participanților ocazia să îmbine activitățile educative cu descoperirea patrimoniului cultural și istoric al acestor locații.
Excursia s-a desfășurat într-un cadru informal, menit să încurajeze comunicarea deschisă, cooperarea și încrederea reciprocă între elevi, precum și consolidarea relației elev-profesor.
Această activitate face parte dintr-un proiect amplu, finanțat de către Ministerul Educației Naționale, în calitate de coordonator de reforme și investiții, prin Componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Scopul general al proiectului este acela de a preveni și reduce abandonul școlar și de a încuraja elevii, în special cei din clasa a VIII-a, să participe la Evaluarea Națională și să-și continue parcursul educațional în învățământul liceal sau profesional.
Astfel de inițiative contribuie nu doar la dezvoltarea personală a elevilor, ci și la formarea unei comunități școlare incluzive, în care fiecare copil este valorizat și sprijinit să își atingă potențialul.