Candidaţii la alegeri mai au două zile să-şi înregistreze mandatarii financiari
Potrivit Legii privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, evidenţa contribuţiilor şi a cheltuielilor pentru campania electorală aparţinând partidelor politice şi
candidaţilor independenţi este organizată exclusiv de către mandatari financiari.
Astfel, conform legii, mandatarul financiar coordonator deschide pentru partid un cont bancar central pentru campania electorală, depune în timpul campaniei electorale lista conturilor bancare utilizate, declară la AEP, în termen de 5 zile de la data efectuării transferului, fondurile care au fost primite în contul bancar central pentru campania electorală și fondurile pe care le-a transferat din contul central în conturile județene sau de sector.
Pe de altă parte, un mandatar financiar teritorial deschide pentru partid un cont bancar pentru campania electorală la nivel județean, la nivel de sector/la nivelul municipiului București; poate depune contribuțiile candidaților în conturile bancare deschise pentru campania electorală; la depunerea contribuției electorale, verifică și înregistrează contribuitorul şi, totodată, efectuează operaţiunile de plăţi din contul bancar deschis pentru campania electorală la nivelul său de competenţă. În plus, acestarestituie candidaţilor, în termen de 120 de zile de la data alegerilor, sumele rambursate şi sumele necheltuite.