Tinerii hunedoreni se implică în problemele Europei

  În perioada 17-24 aprilie, un grup de 20 de elevi coordonați de patru profesori, Damian Margareta, Tripa Gabriel, Oprea Celia, Tripa Felicia, de la Colegiul Tehnic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva au participat, prin intermediul Fundației Copil în Europa, la proiectul european Erasmus+ „Découvrir nos différences en Europe à travers nos traditions culturelles et sociales”.

La acest schimb de tineri, s-au întâlnit participanți din trei țări europene, România, Franța și Luxemburg în Abația Regală din orașul Saint-Jean D’Angély (Franța), unde au avut gazdă pe dna Gishly Didon, director al Polului European și Internațional al Abației.

Programul proiectului a debutat marți cu un spectacol susținut de grupul Sénégal Acoustic, o prezentare a activităților și a profesorilor de ateliere artistice care au vorbit despre obiectivele propuse în cadrul activităților artistice de dans, teatru, video, artă digitală. Fiecare după-amiază din program a fost dedicată organizării atelierelor în grupuri trinaționale, vineri prezentându-se produsele finite ale muncii participanților.

Prima parte a fiecărei zile din program a fost dedicată unor activități care au implicat comunicare în limba franceză din partea participanților. Miercuri au primit harta orașului, câteva întrebări de actualitate europeană și li s-a lansat provocarea de a lua un interviu unor persoane  din orașul Saint-Jean d´Angély, pentru ca ulterior să facă o sinteză a grupului, pe care să o prezinte colegilor francezi și luxemburghezi.

În ziua următoare, participanții s-au întâlnit cu dna Françoise Fouquet, președinta Centrului de Cultură Europeană, care le-a propus o activitate pe tema sărbătorilor specifice țărilor de origine, respectiv familiei. Astfel, toți cei prezenți au luat contact cu tradițiile celorlalți, cu momentele de sărbătoare națională a fiecărei țări participante, îmbogățindu-și orizonturile culturale. În aceeași seară, grupurile implicate au prezentat câte un moment artistic care a scos în evidență elemente specifice fiecărei țări.

A patra zi de proiect a avut ca invitat pe dnul Michel Caniaux care le-a vorbit despre actualitatea europeană, despre schimbările majore la nivel european și mondial, aduse de alegerea lui Donald Trump ca președinte al SUA și de fenomenul Brexit. De asemenea, acesta i-a invitat pe tinerii participanți să-i adreseze întrebări legate de subiectul dezbătut, încercând să lămurească orice neclaritate.

În programul proiectului, participanții s-au bucurat de o zi călduroasă, plină de relaxare pe insula d’Aix și în orașul La Rochelle. Croaziera pe ocean a făcut posibilă cunoașterea Fortului Boyard, care a fost, pe rând, punct de veghe și apărare, închisoare, platou de filmare al unei emisiuni concurs, în prezent.

Ultima zi din proiect a fost dedicată bilanțului, elevii au prezentat o sinteză a activităților desfășurate, au pregătit un bufet tradițional și au primit, într-un cadru festiv, diplomele de participare.

Ultimele două zile de călătorie au fost rezervate descoperirii frumuseților Parisului. Elevii români au explorat străzile capitalei franceze în căutarea obiectivelor turistice pe care ni le-am propus spre vizitare.

În urma participării la acest proiect, atât elevii, cât și profesorii au avut posibilitatea să-și îmbunătățească competențele lingvistice, de comunicare și de aprofundare a problemelor de actualitate europeană.

Prof. dr. Tripa Felicia

Prof. Damian Margareta

[slideshow_deploy id=’20328′]