Caracteristicile unui gânditor critic

Gândirea critică este mai mult decât acumularea de fapte și cunoștințe; este o modalitate de abordare a ceea ce vă ocupă în prezent, astfel încât să ajungeți la cea mai bună concluzie posibilă. Gânditorii critici se concentrează pe imbunătătirea constantă a cunoștințelor lor și se angajează în auto-invătare independentă. Ei devin unii dintre cei mai buni lideri, pentru că pot ajunge la planuri noi de auto-imbunătătire și auto-actualizare.

Uitați 10 caracteristici ale gânditorilor critici:

  1. Observarea

Observarea este una dintre cele mai timpurii abilităti de gândire critică pe care le invătăm că și copii-este abilitatea noastră de a percepe și înțelege lumea din jurul nostru. O observație atentă include capacitatea noastră de a documenta detalii și de a colecta date prin simțurile noastre. Observațiile noastre vor duce în cele din urmă la înțelegere și o înțelegere mai profundă a lumii.

  1. Curiozitate

Curiozitatea este o trăsătură esentială a multor lideri de succes. A fi interesat de ceea din jur este un semn distinctiv al liderilor care sunt gânditori critici. În loc să ia totul la valoare nominală, o persoană curioasă se va întreba de ce este așa cum este.

În timp ce imbătranim, este mai ușor să lăsăm la o parte ceea ce poate părea ceva copilăresc. Curiozitatea vă fortează să păstrati o minte deschisă și vă propulsează să dobândiți cunoștințe mai profunde-toate acestea fiind, de asemenea, fundamentale pentru a fi un invătător de-a lungul vieții.

  1. Obiectivitate

Gânditorii grijulii buni sunt capabili să rămană cât mai obiectivi când se uită la informații sau la o situație. Acestea se concentrează pe fapte și pe evaluarea stiintifică a informațiilor disponibile. Gânditorii obiectivi incearcă să-și păstreze emoțiile (și cele ale celorlalți) care le afectează judecata.

Cu toate acestea, este imposibil că oamenii să rămană complet obiectivi, pentru că toți suntem modelați prin punctele noastre de vedere, experiențele noastre de viată și perspectivele noastre.

  1. Gândirea analitică

Cei mai buni gânditori analitici sunt, de asemenea, gânditori critici și invers. Abilitatea de a analiză informații este esentială atunci când se uită la aproape orice, fie că este vorba despre un contract, un raport, un model de afaceri sau chiar o relație.

Analiza se bazează pe observațiile cu privire la colectarea și evaluarea dovezilor, astfel încât să puteți ajunge la o concluzie semnificativă. Gândirea analitică începe cu obiectivitatea.

  1. Identificarea prejudecătilor

Gânditorii critici se provocă să identifice probele care formează convingerile lor și să evalueze dacă aceste surse sunt sau nu credibile. Făcand acest lucru vă ajută să înțelegeți propria dumneavoastră influentă și să puneți la indoială noțiunile dumneavoastră preconcepute.

Acesta este un pas important în a deveni conștient de modul în care unele lucruri intervin asupra gândirii dumneavoastră și recunoașterea când informațiile pot fi înclinate. Când vă uitați la informații, întrebați-vă cine beneficiază de informații. Sursa acestor informații are o agendă? Sursa ignoră și dezvăluie informații care nu susțin pretențiile sau convingerile sale?

  1. Compasiune și empatie.

Compasiunea și empatia pot părea niște lucruri negative pentru gânditorii critici. La urmă urmei, a fi sentimental și emoțional ne poate schimba percepția despre o situație. Dar punctul de a avea compasiune este să ai grijă de ceilalți și să prețuiești binele altora.

Fără compasiune, am vedea toate informațiile și situațiile din punctul de vedere al faptelor și datelor științifice reci și inofensive. Ar fi ușor să permitem gândului nostru să devină toxic și să fim suspicioși fată de tot ce privim. Dar, pentru a fi un bun gânditor critic, trebuie să luăm întotdeauna în considerare elementul uman. Nu tot ceea ce facem este despre date detașate și informații-este vorba de oameni.

  1. Umilința

Umilința este dorința de a-ți recunoaște deficiențele și de a-ți vedea atributele pozitive într-un mod corect. Când aveți umilintă, sunteți conștienți de defectele dumneavoastră, dar și de punctele forțe, iar acest lucru este un element important în gândirea critică și dorința de a vă întinde și deschide mintea.

Când aveți umilintă intelectuală, sunteți deschis la punctul de vedere al altor persoane, recunoașteți când vă înșelați și sunteți dispus să vă contestați credințele când este necesar.

  1. Gândirea creativă

Gânditorii critici eficienți sunt, de asemenea, gânditori creativi. Gânditorii creativi resping formatele standardizate pentru rezolvarea problemelor-gândesc în afara casetei. Ei au o gamă largă de interese și adoptă mai multe perspective asupra unei probleme. Sunt, de asemenea, deschiși să experimenteze diferite metode și să ia în considerare diferite puncte de vedere.

  1. Ascultători activi

Gânditorii critici nu doresc doar să-și îndrepte atenția către alții; ele sunt, de asemenea, atente să se angajeze în ascultarea activă și să audă cu adevărat punctele de vedere ale altora. În loc să fie un ascultător pasiv în timpul unei conversații sau al unei discuții, ei încearcă în mod activ să participe.

  1. Comunicatori eficienți

În multe cazuri, problemele legate de comunicare se bazează pe o incapacitate de a gândi critic despre o situație sau de ao vedea din perspective diferite. Comunicarea eficientă începe cu un proces de gândire clară.

Gândirea critică este instrumentul pe care îl folosim pentru a ne construi în mod coerent gândurile și pentru a le exprimă. Gândirea critică se bazează pe urmărirea procesului de gândire și a liniei de gândire a altei persoane. Un gânditor critic eficient trebuie să fie capabil să-și retransmită ideile într-un mod convingător și apoi să absoarbă răspunsurile altora.

Articol scris de Enache Matei, copywriter la Flatfy.ro.

Flatfy.ro este un motor de căutare de locuințe propuse spre vânzare și este adresat persoanelor care caută să cumpere și/sau să închirieze case, apartamente și vile atât pe piața secundară cât și  pe piața imobiliarelor noi construite în România. Acesta încorporează reclame de la o multitudine de surse pentru a-i asigura clientului o gamă largă de conținut relevant în ceea ce privește industria imobiliară.

Flatfy.com lucrează în 37 de țări, inclusiv cele Est Europene, deci puteți compara prețurile în aceste țări : România ( new.flatfy.ro ), Ungaria și Moldova.