Ziua Mondială a Turismului, sărbătorită la Sarmizegetusa Regia

Aproape 150 de elevi care studiază turismul în școlile din județul Hunedoara au răspuns invitației lansate de Direcția Generală de Administrare Monumente și Promovare Turistică a județului Hunedoara de a sărbători această zi specială în Cetatea Dacică Sarmizegetusa Regia. Evenimentul a fost organizat de Consiliul Județean Hunedoara și DGAMPT Hunedoara, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.

Au participat elevi de la: Liceul Tehnologic Crișan – Crișcior, Colegiul Economic Emanoil Gojdu – Hunedoara, Liceul Teoretic I. C. Brătianu – Hațeg, Liceul Prof. Bora Tit Liviu – Baru, Liceul Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” – Geoagiu, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva, Liceul Tehnologic „Nicolaus Olahus” – Orăștie. Alături de elevi au fost profesorii lor coordonatori, dar și turiștii care au ales să viziteze cetatea dacică într-o zi atît de specială.

Potrivit reprezentanților DGAMPT Hunedoara, pentru elevi a fost o adevărată bucurie să lase deoparte confortul claselor de curs pentru a cunoaște istoria prin intermediul unei lecții deschise și pentru a învăța tainele ghidajului.

Anual, la această dată, întreaga lume sărbătorește turismul, scopul fiind promovarea importanței deschiderii către cunoașterea comunității, valoarea socială, culturală, istorică, politică și economică a turismului.

Directorul DGAMPT Hunedoara, Radu Barb arată că anul 2023 prezintă o creștere vizibilă a interesului turiștilor pentru zona noastră, comparativ cu anul 2022. ”Este un semn că strategia și eforturile noastre de promovare a județului Hunedoara încep să dea rezultate. A crescut numărul investițiilor în infrastructura de acces, ceea ce a adus după sine investiții în infrastructura turistică: s-au ridicat pensiuni noi, parcuri tematice și noi zone de agrement”, a declarat Radu Barb.

Acesta spune că echipa DGAMPT este parte activă a proiectului de promovare a județului Hunedoara, în acest sens, fiind în curs de implementare proiecte noi, precum și parteneriate active cu antreprenorii, aflate în derulare. De asemenea, au fost realizate clipuri video și portofolii cu fotografii profesionale a principalelor puncte de atracție din județul Hunedoara și nu numai. Și la capitolul evenimente, oferta a fost diversificată, participanții alegând să rămână mai multe zile în județul Hunedoara pentru a vizita și alte obiective.

Promovarea turismului hunedorean este activă și eficientă și în mediul on-line unde, după cum arată directorul DGAMPT Hunedoara, paginile de promovare ale instituției de pe rețelele de socializare, cuprinzând informații complete și permanent actualizate, au atins o cifră generoasă de urmăritori, iar mulți dintre aceștia au ales județul Hunedoara ca destinație de vacanță și au transmis feedback-ul lor pozitiv.