Culoarul rutier Mureș-Nord, un proiect ambițios, un câștig pentru județul Hunedoara!

Consiliul județean Hunedoara mai aduce o veste bună la final de an, în ceea ce privește finalizarea cu succes a unor noi lucrări de infrastructură, după ce constructorul a predat în 21 decembrie 2023, tronsonul Ilia – Șoimuș din așa-numitul Culoar Mureș-Nord, ce desemnează drumul județean ce leagă Ilia, prin Șoimuș, de Bălata, Hărău, Uroi, Geoagiu, până la limita cu județul Alba.

La recepția lucrărilor, din comisia desemnată de președintele CJH Laurențiu Nistor pentru această procedură administrativă legală,au fost prezenți cei doi vicepreședinți ai administrației județene, Iod Bădin și Alin Țambă, administratorul public Costel Avram, managerul de proiect Ciprian Răchită și alți funcționari publici din cadrul Consiliului Județean Hunedoara, membri în comisia de recepție.

”Culoarul Mureș-Nord este proiectul tehnic de drum județean cel mai complex din Transilvania, cu o lungime de 72 de km, cu lucrări majore – poduri și parapeți laterali. El rezolvă și probleme ale Regiei Apele Române, prin poduri moderne, cu deschidere largă, care nu vor mai duce la colmatarea pâraielor din zonă”, a declarat Costel Avram.

Acesta a precizat totodată că intervenția directă a Președintelui CJH, Laurențiu Nistor, a adăugat un plus de complexitate lucrărilor, prin amenajarea de rigole în satul Bretea Mureșană, care să evite atât inundarea curților localnicilor, cât și infiltrațiile de apă sub carosabil.

La rândul său, vicepreședintele CJH, Ion Bădin, care înbdeplinește și calitatea de coordonator al acestui proiect, a arătat că LOTUL 1 din Modernizarea Culoarului rutier Mureș Nord a cuprins modernizarea a 25 de km din DJ 706A, pe tronsonul Ilia – Bejan și pe tronsonul Șoimuș – Bârsău. Lucrarea a fost executată de asocierea formată din SC STRADE CONSCOM SRL – SC MANO SPRINT SRL – SC ORION REBECA SRL – SC OPR ASFALT SRL – SC DIMEX 2000 COMPANY SRL. Valoarea totală a contractului de lucrări aferent Lotului 1 s-a ridicat la peste 70 de milioane de lei. În luna februarie a acestui an, pe LOTUL 1 a fost finalizat tronsonul Șoimuș – Bârsău, iar în luna martie a avut loc recepția pe sectorul cuprins între localitățile Bejan și Bretea Mureșană (DJ 706A).

Acesta a precizat că în cadrul proiectului au mai fost finalizate și recepționate lucrările pe LOTUL 3. Modernizarea a vizat 11 km din DJ 705, pe tronsonul DN 7 – Geoagiu – intersecția cu DJ 705H și a DJ 705H, pe tronsonul intersecție DJ 705 – Geoagiu Băi (sens giratoriu). Lucrarea a fost realizată de asocierea SC PROACTIV SRL – SC OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – SC METALPROD WEST SRL, fiind finalizată și recepționată cu câteva luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract. ”La această oră, mai sunt în derulare o serie de lucrări pe LOTUL 2, care cuprinde 34 de km de drum pe DJ 107A, de la limita cu județul Alba până la Bârsău (intersecție cu DJ 761). Compania care se ocupă de modernizarea acestui sector de drum este SC STRABAG SA”, a spus Ion Bădin, vicepreședintele CJH.

Pe tronsonul Ilia-Șoimuș au lucrat exclusiv firme românești, care au reușit, spre cinstea lor, să se încadreze în termenele de execuție. Administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram spune că pe celălalt tronson, cu foarte mici întârzieri de lucrări, acestea se vor finaliza în februarie 2024, fără a se pierde vreun euro din fondurile europene pe care administrația județeană le-a avut la dispoziție.