Școala Gimnazială I.G. Duca Petroșani angajează administrator  financiar, studii  superioare, 0,5 normă,  perioadă nedeterminată

ANUNŢ

Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului României Nr. 286 din 23 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, modificată şi completată prin H.G. 1027 / 2014.

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”IG DUCA” PETROŞANI

Organizează în data de  20.10.2017

Concurs pentru ocuparea postului  vacant  – Administrator  financiar, studii  superioare, 0,5 normă,  perioadă nedeterminată

A . CONDIȚII DE  STUDII

Pentru funcția de administrator financiar, îndeplinirea conditiilor prevăzute de legislația in vigoare pentru funcția de contabil – art. 250) lit. k) din Legea  1/2011.

B.CONDIŢII GENERALE DE PARTICIPARE la concurs sunt prevăzute de Hotărârea Guvernului României Nr. 286 din 23 martie 2011 ,modificată și completată prin H.G. 1027 / 2014.

Candidatul :

cerere de înscriere la concurs, completată olograf;

  • copia CI/BI ori a altui act ce atestă identitatea conform legii;

  • copii ale documentelor ce atestă nivelul studiilor absolvite;

  • copii ale documentelor ce atestă efectuarea unor specializări;

  • copii ale documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice stabilite;

  • copie a carnetului de muncă (dacă deţine);

  • adeverinţe care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitate;

  • cazier judiciar sau declaraţie pe propria răspundere că nu este în curs de cercetare şi nu are antecedente penale care să-l facă încompatibil cu postul / funcţia vizate;

Obs: candidatul care depune declaraţie pe propria răspundere, în situaţia în care dosarul este admis la selecţia dosarelor, este obligat să depună la dosarul de concurs originalul cazierului judiciar, până cel târziu în ziua primei probe de concurs.

  • adeverinţă medicală emisă cu cel mult 6 luni înainte, în forma standard stabilită de Ministerul Sănătăţii;

  • curriculum vitae.

  1. CONDIŢII SPECIFICE DE PARTICIPARE LA CONCURS:

Pentru ocuparea funcţiei de administrator financiar trebuie îndeplinite următoarele:

-studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul economic;

  • vechime cel puţin 3 ani în specialitatea ocupării postului;

  • calificativul „foarte bine” în ultimii 3 ani;

  • cunoştinţe avansate de operare PC (Windows, Microsoft Office Word, Excel, Internet

baze de date), programe de contabilitate, salarizare;

  • capacitate de analiză și sinteză;

  • abilităţi de comunicare, relaţionare şi învăţare;

  • capacitate de gestionare a timpului şi priorităţilor.

  • capacitate de lucru în echipă;

  • adaptabilitate rapidă la condiții noi de lucru, inițiativă.

 TIPUL PROBELOR DE CONCURS

ETAPA I.      Înscrierea şi selecţia dosarelor de înscriere.

ETAPA a II-a . Concursul se va desfășura la  sediul  Școlii Gimnaziale I.G. Duca, din str. Șt. O. Iosif, nr.4. Petroșani.

Pentru probele concursului, punctajele se stabilesc după cum urmează:

  1. a) pentru proba scrisă, ,punctajul este de maximum 100 de puncte;
  2. b) pentru proba practică, punctajul este de maximum 100 de puncte;
  3. c) pentru interviu, punctajul este de maximum 100 de puncte.

Sunt declaraţi admişi la:  proba scrisă, proba practică şi interviu , candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.

Prezenţa la  următoarea etapă se poate face numai dacă candidatul este admis la etapa precedentă [art.18(3 ), SECŢIUNEA1, CAP.II  din H.G. nr. 286/ 23.03.2011 (actualizat)].

  1. Dosarul de concurs

Fiecare candidat, în momentul înscrierii la concurs, depune cu număr de înregistrare la secretariatul Scolii Gimnaziale I.G.Duca Petroșani, dosarul de concurs, care trebuie să conţină documentele prevăzute de art. 6 din Regulament, astfel:

  • cerere de înscriere la concurs, completată olograf;

  • copia CI/BI ori a altui act ce atestă identitatea conform legii;

  • copii ale documentelor ce atestă nivelul studiilor absolvite;

  • copii ale documentelor ce atestă efectuarea unor specializări;

  • copii ale documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice stabilite;

  • copie a carnetului de muncă (dacă deţine);

  • adeverinţe care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitate;

  • cazier judiciar sau declaraţie pe propria răspundere că nu este în curs de cercetare şi nu are antecedente penale care să-l facă încompatibil cu postul / funcţia vizate;

Obs: candidatul care depune declaraţie pe propria răspundere, în situaţia în care dosarul este admis la selecţia dosarelor, este obligat să depună la dosarul de concurs originalul cazierului judiciar, până cel târziu în ziua primei probe de concurs.

  • adeverinţă medicală emisă cu cel mult 6 luni înainte, în forma standard stabilită de Ministerul Sănătăţii;

  • Curriculum vitae.

Obs. Documentele care se depun la dosar în copie, vor fi prezentate şi în original, pentru verificarea conformităţii copiilor cu acestea.

NOTĂ: Opisul dosarului se depune în 2 exemplare, un exemplar se restituie candidatului cu număr de înregistrare. Nu se acceptă  dosare incomplete;

F.ORGANIZAREA CONCURSULUI

Organizarea şi desfăşurarea concursului are loc la sediul Școlii Gimnaziale ”I.G .Duca” Petroșani , str. Șt.O.Iosif, nr.4 , după următorul calendar:

  • Depunerea dosarelor de înscriere –10.2017 – 10.10.2017, în intervalul orar 8 – 14;
  • Afișarea rezultatelor selecției de dosare: 10.2017, ora 14;
  • Depunerea contestațiilor cu privire la rezultatele selecției dosarelor:10.2017, între orele 8-12;
  • Afișarea rezultatelor la contestații:10.2017, ora 14;
  • Proba scrisă –10.2017, ora 9;
  • Afișarea punctajelor obținute la proba scrisă : 10.2017, ora 16;
  • Depunerea contestațiilor cu privire la rezultatele probelor scrisă :10.2017, între orele 8 – 12;
  • Afișarea rezultatelor la contestații :10.2017, ora 16;
  • Proba practică: 10.2017, în intervalul orar 9-13;
  • Afișarea punctajelor obținute la proba scrisă  10.2017, ora 16;
  • Depunerea contestațiilor cu privire  la proba practică;25.10.2017, între orele 8-12;
  • Afișarea rezultatelor la contestații :10.2017, ora 16;
  • Interviu: 10.2017, în intervalul orar 9;
  • Afișarea punctajelor obținute la interviu: 10.2017– ora 16;
  • Depunerea contestațiilor cu privire la rezultatele interviului: 10.2017, între orele 8 – 12;
  • Afișarea rezultatelor la contestații și ale rezultatelor finale: 10.2017ora 16.

Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă, proba practică şi interviu.

Comunicarea rezultatelor se face prin afișare la sediul Școlii Gimnaziale ”IG Duca” Petroșani.

  1. Tematica de concurs:
  2. 1. Finanţarea şi patrimoniul institutiilor de invatamant preuniversitar;
  3. Structura bugetului în instituţia publică;
  4. Execuția bugetară – principii;
  5. Contabilitatea trezoreriei instituţiilor publice;
  6. Achiziții publice, Sistemul electronic de achiziții publice – SEAP;
  7. Registre de contabilitate;
  8. Elemente privind aprobarea, depunerea şi componenţa situaţiilor financiare conform Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice şi a planului de conturi pentru acestea;
  9. Documente supuse controlului preventiv privind bunurile din patrimoniul instituţiilor publice;
  10. Elementele sistemului de salarizare, conform Legii privind salarizarea unitară a personalului platit din fonduri publice;
  11. Angajarea lichidarea ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor;
  12. Organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, disponibilităţilor băneşti;
  13. Programe sociale: burse sociale, sprijin financiar „Bani de liceu”, „Bursa profesională”, naveta elevi, criterii de acordare, plată;
  14. Conditii pentru angajarea gestionarilor. Raspunderi;
  15. Utilizare aplicaţii informatice Noţiuni avansate în utilizarea PC şi aplicaţii specifice domeniului finaciar-contabil la nivel de instituţii publice,
  16. Drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului;
  17. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ. 

    Bibliografie

– Legea nr. 82/ 24.12.1991 contabilităţii – republicată și actualizată;

– Legea 1/10.01.2011 Educaţiei Naţionale, – republicată cu modificările si completările ulterioare, TITLUL II Învăţământul preuniversitar, CAP VIII – Finanţarea şi baza materială a învăţământului preuniversitar;

– Legea nr. 53/2003 Codul Muncii – republicat, cu modificările şi completările ulterioare;

– Legea nr. 227/08.09.2015 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, TITLUL IV Impozitul pe venit, CAPITOLUL III Venituri din salarii şi asimilate salariilor, TITLUL V Contribuţii sociale obligatorii;

– Legea 284/28.12.2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice;

– Legea 285/28.12.2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice;

– Ordinul comun al M.E.C.T.S, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Finanţelor Publice nr. 4576/11.07.2011, nr. 230/18.10.2011, nr. 2445/15.09.2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în învăţământul preuniversitar de stat.

– Ordinului comun al M.E.C.T.S, al Ministrului Administraţiei şi Internelor şi al Ministrului Finanţelor Publice nr. 4271/29.05.2012, nr. 116/29.05.2012 și nr. 755/29.05.2012 privind modificarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 4.576/230/2.445/2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în învăţământul preuniversitar de stat;

– Legea 273/29.06.2006 – privind finanțele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;

– Legea nr. 500/11.07.2002,  privind finantele publice cu modificarile si completarile ulterioare;

– O.M.F.P. nr. 517/13.04.2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare – Forexebug

– Legea nr. 98/19.05.2016 privind achiziţiile publice;

– H.G. nr. 395/02.06.2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului – cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;

– O.M.F.P. nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;

– O.M.F.P. nr. 1954/16.12.2005 privind clasificatia indicatorilor finantelor publice;

– O.M.F.P. nr. 2021/17.12.2013 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005;

– O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;

– O.M.F.P. nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu;

– O.M.F.P. nr. 2861/09.10.2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;

– Decretul 209/05.07.1976 privind aprobarea Regulamntului operaţiilor de casă;

– Ordonanţa de Guvern nr. 33/16.08.2001 privind acordarea de rechizite şcolare în anul şcolar 2001 – 2002, aprobată  cu modificări  și completări prin Legea nr. 126 din 18 martie 2002;

– O.M.E.C.T.S. Nr 5576/07.10.2011 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învăţământul preuniversitar de stat;

– H.G. nr. 1488/09.09.2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”;

–  H.G. nr 1062/30.10.2012 privind modalitatea de subvenţionare de către stat a costurilor pentru elevii care frecventează învăţământul profesional;

– H.G. nr. 863/16.11.2016 pentru aprobarea Metodologiei de calcul şi stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport prevăzut la alin. (3) al art. 84 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011;

– Legea nr. 22/18.11.1969, modificata si completata prin Legea 54/1994 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice;

– H.G nr. 276/21.05.2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe;

– Hotărârea nr. 1860/21.12.2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului;

– H.G. 2139/30.11.2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, actualizată;

– Legea nr. 319/14.07.2006 Legea securităţii şi sănătăţii în muncă cu modificările si completările ulterioare;

– Legea nr.307/12.07.2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările ulterioare;

 

I.PROBELE DE CONCURS

PROBA SCRISĂ

Proba scrisă va consta într-un test  timp de o oră şi are ca scop testarea cunoştinţelor teoretice ale candidatului în vederea evaluarii cunostintelor teoretice specifice postului scos la concurs..

Nota: Se poate contesta evaluarea comisiei asupra propriului test, nu si a altor concurenti.

PROBA PRACTICĂ

Proba practică va consta  în testarea abilităților și aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupării postului vacant .

Proba practică se va desfășura  pe baza unui plan stabilit de comisia de concurs, care va include următoarele criterii de evaluare:

  1. a) capacitatea de adaptare;
  2. b) capacitatea de gestionare a situațiilor dificile;
  3. c) îndemânare și abilitate în realizarea cerințelor practice;
  4. d) capacitatea de comunicare;
  5. e) capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfășurarea probei practice.

INTERVIUL

În cadrul interviului se vor testa abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Proba interviului poate fi susținută doar de către acei candidați declarați admiși la proba practică.

Interviul se va  realiza conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs, pe baza criteriilor de evaluare.

Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:

  1. a) abilități și cunoștințe impuse de funcție;
  2. b) capacitatea de analiză și sinteză;
  3. c) motivația candidatului;
  4. d) comportamentul în situațiile de criză;
  5. e) inițiativă și creativitate.

Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa întrebări candidatului.

Nu se vor  adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea  materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.

ALTE MENTIUNI

PRINCIPALELE  ATRIBUȚII  ALE  POSTULUI: sunt stabilite în fișa postului, care se găseste la secretariatul unității de învățământ.

Proba scrisă poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba de selecţie a dosarelor.

Proba practică poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba de selecţie a dosarelor.

Se consideră admis la concursul pentru ocuparea  postului candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.

La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.

Relații suplimentare se obțin la secretariatul sediul Școlii Gimnaziale ”I.G. Duca” Petroșani,  str. Șt. O Iosif , nr. 4, persoana de contact Florea Ramona, telefon 0254542342 ;

 

DIRECTOR,

Demeter Mohora Ștefan



« (Știre anterioară)