15 milioane de euro pentru un drum nereabilitat total

Aproximativ 15 milioane de euro a fost valoarea unui contract care a prevăzut reabilitarea drumului dintre Petroșani și Simeria. Un răspuns al Ministerului Transporturilor oferit deputatului Natalia Intotero relevă faptul că o porțiune a carosabilului prezintă probleme.

maxresdefault

Mai bine de 10 ani a durat modernizarea drumului care face legătura dintre Valea Jiului şi Simeria, însă şi acum există însă porţiuni unde antreprenorul nu a efectuat lucrările, asta deşi a existat o primă recepţie a lucrărilor. În urmă cu ani de zile au început lucrările de reabilitare a drumului național 66, drum care face legătura între municipiul Petroșani și Simeria. După 10 ani lucrările au fost finalizate, dar există anumite probleme. Acestea au fost semnalate de 6 ani, dar niciun oficial al Ministerului Transporturilor nu a luat vreo măsură.

“La trecerea prin această localitate (satul Ruși, comuna Bretea-n.r.) terasamentul șoselei a fost înălțat cu circa 20 de cm. Locuitorii din satul Ruși care au proprietățile de o parte și de alta a drumului s-au plâns în mot constant în ultimii șase ani că șanțul colector pentru apele pluviale existent la momentul începerii lucrărilor de reabilitare în localitate a fost înfundat de constructori și intrările în gospodăriile cetățenilor, care erau prevăzute cu podețe de scurgere a apelor pluviale, au fost desființate, așa încât toată apa rezultată din precipitații care ajunge pe partea carosabilă se scurge direct în curțile gospodarilor din acea zonă”, arată deputatul PSD; Natalia Intotero.

Problemele au fost semnalate de administrația comunei, însă fără niciun rezultat. Acum, oficialii Ministerului Transporturilor arată că pe tronsonul de drum există probleme.

 

“Contractul 4R3 pentru Reabilitarea DN 66 Haţeg – Simeria km 179+917 – km 210+516 a fost semnat între CNADNR SA, în calitate de beneficiar şi CCCF SA în calitate de antreprenor. În data de 13 iunie 2012 a avut loc recepţia la terminarea lucrărirlor, cu o perioadă de notificare a defecţiunilor de 2 ani de tile. În data de 2 octomrbie 2014, s-a constituit din partea CNADNR SA comisia pentru recepţia finală a lucrărilor executate. Având în vedere că la acea dată, antreprenorul nu executase lucrările menţionate în anexa 2 la contractul 4R3 (realizare banca a III-a între km 182+470 – km 182+937, intersecţia de la km 188+885, pasaj CF km 187+680), dar şi alte lucrări de remediere apărute în perioada de notificare a defecţiunilor, comisia a decis respingerea recepţiei finale”, arată un document al Ministerului Transporturilor.

 

Nici după respingerea recepţiei nu au fost executate lucrările.

 

“Având în vedere că nici după respingerea recepţiei finale, antreprenorul nu a executat lucrările rămase şi nu a remediat neconformităţile, beneficiarul, după cuantificarea acestor lucrări şi remedieri, a executat garanţiile bancare de reţineri monetare. Pentru finalizarea lucrărilor (…), remedierea defecţiunilor, dar şi a rezolvării sesizărilor notificate de către cetăţenii afectaţi de reabilitarea drumului naţional DN 66, beneficiarul, prin reprezentantul local, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, va încerca identificarea unor soluţii pentru începerea lucrărilor într-un timp cât mai scurt”, mai arată Ministerul Transporturilor.

În ianuarie 2011 în Monitorul Oficial era publicat un act care atesta cã Guvernul aprobase indicatorii tehnici pentru DN 66 Simeria – Petrosani arãtând cã valoarea totalã a investitiei este de aproximativ 144,4 milioane de lei,dar care poate fi actualizatã în functie de evolutia preturilor. DN 66 între Simeria si Petrosani are în jur de 75 de kilometri, iar atunci când au început lucrãrile, drumul a fost împãrtit în trei tronsoane: Petrosani – Baru, Baru – Hateg si Hateg – Simeria. În data de 12 iunie 2012 a avut loc inaugurarea lucrãrilor realizate de catre compania Hidroplasto în parteneriat cu Astaldi S.p.a. pe tronsonul Baru Mare – Petrosani. Aceastã portiune de drum dintre Deva si Petrosani, face parte din culoarul  de drum european E79. Acesta începe în Miskolc, Ungaria, intrã în România, trece prin orasele Oradea, Deva, Petrosani, Târgu Jiu, Craiova si Calafat, intrã apoi în Bulgaria prin Vidin, trece prin Sofia si se terminã în Salonic, Grecia.

[slideshow_deploy id=’27126′]

 



« (Știre anterioară)
(Următoarea știre) »