Sentinţă amânată pentru „Drumului lui Băsescu”

drumul-lui-basescu-fara-norme-de-mediu-18340290    Judecătorii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie mai au nevoie de timp pentru a pronunţa sentinţa ce va decide soarta DN66A, cunoscut sub numele de „Drumul lui Băsescu.

În procesul deschis de activiştii de mediu, care încearcă pe toate fronturile să împiedice construirea drumului, Înalta Curte de Casaţie ţi Justiţie a amânat pronunţarea pentru data de 8 aprilie.

Opozanţii proiectului cer în instanţă anularea avizului dat de Ministerul Mediului, după ce o contraexpertiză realizată de cercetători români și străini ar fi arătat că expertiza privind impactul de mediu comandată de autorități este una superficială, iar aprecierea conform căreia impactul asupra mediului, florei și faunei este neglijabil nu este conformă cu realitatea. Iniţiatorii acţiunii în instanţă au cerut să se constatate nelegalitatea și netemeinicia Deciziei privind emiterea acordului de mediu și revocarea acestuia, anularea acordului de mediu  și suspendarea actului administrativ până la soluționarea pe fond a cererii, precum si a celorlalte acte și avize care au stat la baza emiterii Acordului în baza Raportului privind Studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului. În plus, opozanţii proiectului reclamă şi lipsa de utilitate reală a acestei șosele, dar şi faptul că acesta ar urma să traverseze, cu efectele distructive implicite, ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de climă temperată a Europei, statut recunoscut inclusiv de Academia Română.

Mai multe asociaţii ecologiste au dat în judecată Agenţia Naţională de Protecţie a Mediului, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, dar şi Guvernul României, în speranţa că lucrările vor putea fi oprite. În noiembrie 2013 activiştii de mediu au pierdut procesul la Curtea de Apel Bucuresti și au facut recurs la ICCJ.

Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat.