CNAIR a semnat contractul pentru construcţia lotului de la graniţa cu Ungaria a Autostrăzii Transilvania

CNAIR a semnat joi, 13 decembrie, contractul pentru construirea lotului Biharia – Borş, de la graniţa cu Ungaria. Rămâne de văzut dacă firma orădeană selectată va putea finaliza şoseaua rapidă spre ţara vecină şi va rupe astfel „blestemul” care urmăreşte Autostrada Transilvania de la plecarea constructorului american Bechtel.

CNAIR a lansat în august 2017 licitaţia pentru consturirea tronsonului Suplacu de Barcău – Borş (60 kilometri) din Autostrada Transilvania, care a fost împărţit în trei loturi.

Pentru lotul 1 Suplacu de Barcău – Chiribiş(26,35 kilometri), CNAIR nu a desemnat încă un câştigător, evaluarea financiară urmând să se încheie până la 31 decembrie, conform datelor actualizate din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Pentru lotul 2 Chiribiş – Biharia (28,55 kilometri) şi lotul 3 Biharia – Borş (5,35 kilometri) i-a desemnat câştigători pe orădenii de la Trameco.

Dacă pentru lotul 3 urmează să se semneze contractul cu orădenii, în cazul lotului 2 a fost depusă contestaţie. Pe 21 noiembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o însă ca nefondată. Rămâne de văzut dacă se va ajunge mai departe cu această contestaţie în instanţă.

CNAIR a anunţat pe 2 octombrie câștigătorii licitațiilor pentru construcția a încă 33,9 km din autostrada Transilvania, între Chiribiș și Borș.

Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și km 64+450) ale Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea (autostrada Transilvania), au fost câștigate de Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Subsecțiunea Biharia-Borș, are o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni.

Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Se rupe „blestemul” Bechtel?

Secţiunea Suplacu de Barcău – Borş se află la a treia tentativă de construire, după eşecurile cu foştii constructori, americanii de la Bechtel şi spaniolii de la Corsan.

Rămâne de văzut daca noua încercare pentru construirea tronsonului de autostradă de la graniţă va fi cu noroc.

Informaţia privind semnarea contractului pentru lotul de la graniţa României a apărut încă de miercuri în presa locală.

economica.net