Primăria Deva se gândește să-și înființeze propriul serviciu de transport local

 

Primarul municipiului Deva, Petru Mărginean, spune că autoritățile locale insistă pe o schimbare în ceea ce privește transportul public urban de persoane, iar municipalitatea a scos la licitație, prin procedură europeană, concesionarea transportului în comun în oraș. În paralel, Mărginean nu exclude crearea unui serviciu propriu care să fie dotat cu autovehicule nepoluante prin accesarea unei finanțări europene nerambursabile. Decizia pentru o variantă sau alta va fi luată în acest an.

13055519_999483906755552_8510376567086491421_n

Intenția a fost anunțată la Forumului de Mobilitate Metropolitană care are loc la Deva. Tot la eveniment s-a estimat că 120 de autobuze electrice vor circula în marile orașe din România până în anul 2020, în condițiile în care autoritățile locale tind să dezvolte un transport public urban efectuat cu ajutorul unor vehicule nepoluante. „Sunt și costuri destul de ridicate în achiziția acestor autobuze, trebuie să fie făcute și alte investiții la infrastructura autobazelor, care trebuie să fie capabile să alimenteze electric mașinile. Nu mai este o pompă de benzină, va fi o priză de curent. Sunt câteva argumente care frânează (acest proces, n.r.), dar din ce în ce mai multe municipalități: Suceava, Iași, Deva, Oradea și altele, înclină spre achiziții în zona de transport electric. Probabil că momentul unui declic serios se apropie”, a spus președintele AMM.

Potrivit acestuia, tendința spre un transport public nepoluant se manifestă deja în marile aglomerări urbane, care încep să utilizeze mai mult tramvaiele electrice, prietenoase cu mediul.

Forumul de Mobilitate Metropolitană a reunit peste 100 de reprezentanți ai serviciilor de transport urban din România, firme mari specializate pe transportul de persoane, din țară și străinătate, instituții bancare care pot finanța astfel de proiecte.

[slideshow_deploy id=’24093′]



« (Știre anterioară)